• nátha
    • Két náthagyógyszert el kellene felejteni - tiltás lehet a végük

      Két náthagyógyszert el kellene felejteni - tiltás lehet a végük

    • Tudományos bizonyítékok támasztják alá a húsleves gyógyerejét

      Tudományos bizonyítékok támasztják alá a húsleves gyógyerejét

    • Tízből csak három magyar fújja ki helyesen az orrát

      Tízből csak három magyar fújja ki helyesen az orrát

  • melanóma
    • Fényvédelem, önvizsgálat és tudás: együtt védenek a bőrrák ellen

      Fényvédelem, önvizsgálat és tudás: együtt védenek a bőrrák ellen

    • A Szigeten is keresd a „rút kiskacsát”!

      A Szigeten is keresd a „rút kiskacsát”!

    • Orvosi bravúr került a Guinness Rekordok Könyvébe

      Orvosi bravúr került a Guinness Rekordok Könyvébe

  • egynapos sebészet
    • A kecskeméti kórház orvosa lett az Egynapos Sebészeti Tagozat elnöke

    • Egy év alatt több mint 3000 műtét a kecskeméti egynapos sebészeten

      Egy év alatt több mint 3000 műtét a kecskeméti egynapos sebészeten

    • Egynapos sebészet: új szakmai kollégiumi tagozata van a területnek

      Egynapos sebészet: új szakmai kollégiumi tagozata van a területnek

Gyógyító hatásúnak hirdetették, bírságolt a GVH

Hírek Forrás: MTI

Nem tekinthetők tudományos bizonyítéknak a pozitív terméktapasztalatok, vélemények.

Összesen 12 millió forint bírságot szabott ki a Gazdasági Versenyhivatal (GVH) két vállalkozásra, amelyek nem igazolt gyógyító, illetve megelőző hatásokkal népszerűsítették az Energiaspirál nevű készüléket, megtévesztve ezzel a fogyasztókat.
A versenyhivatal csütörtöki közleménye szerint a Multi Webshop Kft., illetve a Csapó Invest Egészségjavító Termékgyártó és Forgalmazó Kft. a tájékoztatásokat reklámspotokban, televíziós vásárlási műsorokban, a vállalkozások saját honlapjain és egyéb termékleírásokban juttatták el a fogyasztókhoz. A hirdetésekben az eszköz pozitív hatásain túl több konkrét betegséget és azok tüneteit is felsorolták - például gerincproblémák, asztma, allergia, cukorbetegség -, ami azt a látszatot kelthette az érdeklődőkben, hogy a készülék ezekre a problémákra is megoldást nyújt.

A GVH kiemelte azt is: sérülékenyebbek, egészségi állapotuknál fogva kiszolgáltatottabb helyzetben vannak a reklámokkal szemben azok a fogyasztók, akiknek szervezetében valamilyen működési zavar, rendellenesség áll fenn.

A versenyhivatal eljárásában azt vizsgálta, hogy a tájékoztatásokban megfogalmazott állítások megfelelnek-e a valóságnak. A két cég állításaik igazolására természetgyógyászok véleményét, illetve fogyasztói tapasztalatokat mutatott be, a GVH gyakorlata alapján azonban nem tekinthetők tudományos bizonyítéknak a pozitív terméktapasztalatok, a betegektől, szakmai felhasználóktól származó vélemények - közölte a hivatal.

A GVH megítélése szerint a vállalkozások által benyújtott bizonyítékok nem feleltek meg a tudományos ismeretekkel, megalapozottsággal szembeni elvárásoknak, így egyik cég sem tudta bizonyítani, hogy a készülékkel ténylegesen elérhetőek-e a tájékoztatásokban kiemelt egészségi hatások.

A fentiek alapján a GVH megállapította, hogy a vállalkozások fogyasztókkal szembeni tisztességtelen kereskedelmi gyakorlatot folytattak, ezért a Multi Webshop Kft.-t csaknem 11 millió, a Csapó Invest Egészségjavító Termékgyártó és Forgalmazó Kft.-t pedig 1 millió forint bírság megfizetésére kötelezte - áll a közleményben.

Legolvasottabb cikkeink