• nátha
    • Kutatók vizsgálják komolyan, létezik-e férfinátha?

      Kutatók vizsgálják komolyan, létezik-e férfinátha?

    • A nátha ellen a mai napig nem tudunk mit tenni

      A nátha ellen a mai napig nem tudunk mit tenni

    • Két náthagyógyszert el kellene felejteni - tiltás lehet a végük

      Két náthagyógyszert el kellene felejteni - tiltás lehet a végük

  • melanóma
    • Drámai mértékben nő a melanomás esetek száma

      Drámai mértékben nő a melanomás esetek száma

    • Fényvédelem, önvizsgálat és tudás: együtt védenek a bőrrák ellen

      Fényvédelem, önvizsgálat és tudás: együtt védenek a bőrrák ellen

    • A Szigeten is keresd a „rút kiskacsát”!

      A Szigeten is keresd a „rút kiskacsát”!

  • egynapos sebészet
    • Egynapos sebészet Pakson: hamarosan újraindulhat az ellátás?

      Egynapos sebészet Pakson: hamarosan újraindulhat az ellátás?

    • A kecskeméti kórház orvosa lett az Egynapos Sebészeti Tagozat elnöke

    • Egy év alatt több mint 3000 műtét a kecskeméti egynapos sebészeten

      Egy év alatt több mint 3000 műtét a kecskeméti egynapos sebészeten

Hipertónia kampány a suliban és a neten

Egészségmagazin Forrás: Weborvos

Minél több családtag és ismerős vérnyomását méri meg a gyerek, annál több pontot gyűjt a nyereményért.

Új kommunikációs stratégiával próbálkozik az immár hat éves tapasztalattal rendelkező „Éljen 140/90 alatt!" program 2011-ben. Ezúttal nem a betegekhez, hanem a fiatalokhoz fordul, mégpedig úgy, hogy őket természetes környezetükben, az iskolákban és az interneten keresztül, a körükben népszerű közösségi média eszközeivel érje el.

A már ismert szakértői csapat a Lelkes-Mérő „családdal" bővül, akik segítik eljuttatni az információkat a fiatal korosztályhoz. A kampány részeként a „Hypertonia Éve 2011" címmel pályázatot hirdetnek az iskolák részére. A cél, hogy minél szélesebb körben ismertté váljon a magasvérnyomás betegség és szövődményeinek megelőzése, kiszűrése és megfelelő kezelése. Az ország összes általános- és középiskola számára nyitott pályázatban a feladat az, hogy a diákok megmérjék a legtöbb szülő, nagyszülő, családtag, ismerős vérnyomását, és a mért értékeket a pályázathoz mellékelt vérnyomásíveken tüntessék fel, majd az íveket beküldve vegyenek részt a pályázaton.

Minden megmért vérnyomás 1 pontot ér. További külön pontot ér, ha az illető, akinél magas vérnyomást észleltek, el is megy orvoshoz és a vérnyomásív megfelelő rubrikájában az orvos pecsétje is szerepel. A három legtöbb pontot begyűjtő iskola lesz a díjazott, az első helyezett
300.000, a második 150.000, a harmadik 50.000 forint értékű sportszervásárlási utalványt nyer!


Idén az internetet is bevetik a program céljai érdekében, s mivel a legnagyobb videómegosztó portálon, a YouTube-on jelenleg egyetlen magyar nyelvű film sem található a magasvérnyomás-betegség témájában, így első lépésként ide készülnek kreatív tájékoztató filmek. A 3-5 perces filmekben a Lelkes-Mérő család bábfigurái a legnevesebb hazai szakemberekkel közösen fogják a téma egyes részleteit bemutatni.

A Lelkes-Mérő család 6 tagja a legnagyobb közösségi oldalakon – mint a Facebook és Iwiw - is feltűnnek majd, ahol egészségtervet lehet készíteni számukra – a 3 legjobbat díjazzák! –, és az ismerősöket is be lehet vonni a „családon" keresztül a figyelemfelhívásba. Kérésre tanácsokat kaphatunk ahhoz, hogy megőrizzük szívünk egészségét. Végezetül egy „játékban" is szerepet vállalnak a Lelkes-Mérő család tagjai, melyben különféle tárgyak segítségével kell (és lehet) a család szereplőinek rossz szív- és érrendszeri értékeit (pl. a vérnyomás értékét) csökkenteni/ javítani.