• nátha
    • Kutatók vizsgálják komolyan, létezik-e férfinátha?

      Kutatók vizsgálják komolyan, létezik-e férfinátha?

    • A nátha ellen a mai napig nem tudunk mit tenni

      A nátha ellen a mai napig nem tudunk mit tenni

    • Két náthagyógyszert el kellene felejteni - tiltás lehet a végük

      Két náthagyógyszert el kellene felejteni - tiltás lehet a végük

  • melanóma
    • Drámai mértékben nő a melanomás esetek száma

      Drámai mértékben nő a melanomás esetek száma

    • Fényvédelem, önvizsgálat és tudás: együtt védenek a bőrrák ellen

      Fényvédelem, önvizsgálat és tudás: együtt védenek a bőrrák ellen

    • A Szigeten is keresd a „rút kiskacsát”!

      A Szigeten is keresd a „rút kiskacsát”!

  • egynapos sebészet
    • Egynapos sebészet Pakson: hamarosan újraindulhat az ellátás?

      Egynapos sebészet Pakson: hamarosan újraindulhat az ellátás?

    • A kecskeméti kórház orvosa lett az Egynapos Sebészeti Tagozat elnöke

    • Egy év alatt több mint 3000 műtét a kecskeméti egynapos sebészeten

      Egy év alatt több mint 3000 műtét a kecskeméti egynapos sebészeten

Tanul, csak nem jegyzi meg

Egészségmagazin Forrás: Weborvos

Ma minden 5. tanuló csak befogadja a tananyagot az iskolában, de a memorizálásra már nem kerül sor.

10 szülőből 8 biztosan délutánokat szán arra, hogy gyermeke iskolai tananyag haladását ellenőrzés alatt tartsa, kérje-kirimánkodja-hatalmilag kierőltesse a délutáni, kora esti tanulást. Ettől a gyermek tanulást-gyakorlást elutasító elszánt magatartása csak fokozódik, a szülő-gyermek kapcsolat főleg kiskamaszkortól kezdve romlik, majd megromlik a kamaszkor végére. Abszolút meginog a szülő-gyermek bizalmi viszony. Az iskolai kudarcsorozat fokozódik.


Okok a memorizálás kihagyására
4 évnyi tapasztalati adatunk, 560 ép intellektusú, azonban a tanulásban indokolatlanul alulteljesítő tanuló vizsgálati eredménye bizonyítja, hogy a tanulási részképesség problémás gyermekek tanulási folyamatából hiányzik a bevésés-memorizálás-tudatos emlékezet technika.


Ma minden 5. tanuló csak befogadja a tananyagot az iskolában, de a memorizálásra már nem kerül sor. Majdnem olyan, mintha szitát töltögetne meg vízzel. Egy átlagos, 25 fős osztályból ez a jelenség minimum 5 diákot érint.


A bevésésre-memorizálásra a hazai általános iskolák csak hagyományos módszert kínálják: elmondom - hallgasd meg – válaszolj! Ezt súlyosbítja, hogy valamelyik memóriaterületen az átlagosnál gyengébben teljesítenek ezek a gyermekek. A délutáni órák kihasználatlanul telnek el számukra a napközikben vagy otthon. Sorozatos frusztrációkat élnek meg: „tudom, de mégsem vagyok rá képes" érzése miatt. Az otthoni ismétlő-begyakorló helyzeteket totálisan visszautasítják. A kör itt záródik be a család számára.

Van megoldás
Az Eleven Team Alapítvány olyan szervezet, amely egyedülálló pedagógiai tapasztalatai alapján tréning programot és eszközrendszert dolgozott ki elsősorban gyermekek számára, de a programjukhoz „Hasznos Füzetek" sorozatban ad tanácsot szülőknek, hogyan érjék el az otthoni délutáni-hétvégi tanulást gyermeküknél harcok és családi perpatvarok nélkül.

2010. február 27.-én 10.00.-tól 14.00.-ig ingyenes programot, módszertani vásárt tartanak az Eleven Team Tréningközpontban, Budapesten a XIV.kerületben a Stefánia út 61.sz. alatt. Azokat a szülőket várják, akik általános iskolás gyermeküket csak családi viták, veszekedések árán tudják rávenni a délutáni-hétvégi tanulásra, bár gyermekük okos-eszes, de a tanuláshoz való hozzáállása csapnivalóan rossz.  Minden érdeklődő megismerkedhet a memorizálási tréning módszereikkel, az első 10 család díjtalanul átveheti a „Hasznos Füzetek" sorozatukat.