• nátha
    • Kutatók vizsgálják komolyan, létezik-e férfinátha?

      Kutatók vizsgálják komolyan, létezik-e férfinátha?

    • A nátha ellen a mai napig nem tudunk mit tenni

      A nátha ellen a mai napig nem tudunk mit tenni

    • Két náthagyógyszert el kellene felejteni - tiltás lehet a végük

      Két náthagyógyszert el kellene felejteni - tiltás lehet a végük

  • melanóma
    • Drámai mértékben nő a melanomás esetek száma

      Drámai mértékben nő a melanomás esetek száma

    • Fényvédelem, önvizsgálat és tudás: együtt védenek a bőrrák ellen

      Fényvédelem, önvizsgálat és tudás: együtt védenek a bőrrák ellen

    • A Szigeten is keresd a „rút kiskacsát”!

      A Szigeten is keresd a „rút kiskacsát”!

  • egynapos sebészet
    • Egynapos sebészet Pakson: hamarosan újraindulhat az ellátás?

      Egynapos sebészet Pakson: hamarosan újraindulhat az ellátás?

    • A kecskeméti kórház orvosa lett az Egynapos Sebészeti Tagozat elnöke

    • Egy év alatt több mint 3000 műtét a kecskeméti egynapos sebészeten

      Egy év alatt több mint 3000 műtét a kecskeméti egynapos sebészeten

Betegszállítók: működési zavarra számítanak

Egészségpolitika Forrás: Weborvos

Ellenzik az OMSZ-irányítás alá kerülésüket és költségarányos, fix díjat követelnek.

Nem vállal felelősséget a Magyar Betegszállítók Országos Egyesülete (MBOE) a betegszállításban bekövetkező működési zavarokért, amelyek 2012. január 1-jétől várhatók, amennyiben a szolgáltatás teljes irányítása az Országos Mentőszolgálathoz kerül - tájékoztatta lapunkat az egyesület.

A betegszállítókban több nyugtalanító kérdés is felmerült a 2012. január 1-jén várható módosítással kapcsolatban a szervezet múlt csütörtöki, az Országos Mentőszolgálat, a Nemzeti Erőforrás Minisztérium és az Országos Egészségbiztosítási Pénztár képviselőivel tartott érdekegyeztető tárgyalása után. Az MBOE tagszervezetei ma egy előre nem kiszámítható, állandóan változó teljesítménydíjazás alapján működnek, ezért a nem gazdasági érdekek alapján működő Országos Mentőszolgálat irányítása egy hónap alatt akár 90 betegszállító vállalkozást juttathat a csőd szélére.

A betegszállító kis-középvállalkozások hatékony gazdasági működéséhez fix szolgáltatási díj szükséges, hiszen az előre meg nem határozható bevétel nem teszi lehetővé az olyan alapvető feltételek biztosítását sem, mint a munkaerő finanszírozása és a gépkocsik fenntartása. A nem fix alapú szolgáltatási díj így végső soron a szervezetek gazdasági stabilitását sodorja veszélybe.

Az MBOE döntését a jövő évi szolgáltatásról ezért a jelenlegi gázolajár-emelkedés is befolyásolja: ha a NEFMI által meghatározott éves betegszállítási keretösszeg nem követi a szervezet költségeinek emelkedését, a betegszállítás fenntarthatatlanná válik.

Mindemellett az irányítás 2012. január 1-je utáni, zökkenőmentes biztosítására az OMSZ milliárdos nagyságrendű kiadásokat tervez 200 fő közalkalmazott felvétele és új hardver- és szoftverberuházások révén, amelyek éves fenntartása további több százmillió forintos többletköltséget jelent. Az ország és az egészségügy jelenlegi pénzügyi helyzetében ez a kiadás hatalmas terhet ró a költségvetésre, ráadásul teljesen indokolatlan is, mert kettős irányító rendszert hoz létre. Az MBOE által alkalmazott számítástechnikai rendszer egy tökéletesen működő GPS-alapú szoftver, amelynek éves fenntartása nem jelent plusz kiadást, hiszen azt a jelenlegi költségvetésükből finanszírozzák a betegszállítók.

A jelenleg működő részleges OMSZ irányítás és az MBOE megyei irányító szervezetei együttesen, az elmúlt három hónapban olyan eredményeket értek el, mely hatására érezhetően javult a finanszírozás és nőtt a hatékonyság. Mindezeket a belső tartalékok feltárásával sikerült elérni. Az MBOE ezért azt javasolja, hogy a jelenlegi betegszállítási modell legalább egy ves meghosszabbítása mellett a tárca képviselői és szakértői dolgozzák ki a rendszer gazdaságilag optimális és szakmailag megalapozott működési kereteit. Ezzel egy időben a NEFMI rendezze a szolgáltatás költségarányos finanszírozási alapjait.