• nátha
    • Kutatók vizsgálják komolyan, létezik-e férfinátha?

      Kutatók vizsgálják komolyan, létezik-e férfinátha?

    • A nátha ellen a mai napig nem tudunk mit tenni

      A nátha ellen a mai napig nem tudunk mit tenni

    • Két náthagyógyszert el kellene felejteni - tiltás lehet a végük

      Két náthagyógyszert el kellene felejteni - tiltás lehet a végük

  • melanóma
    • Drámai mértékben nő a melanomás esetek száma

      Drámai mértékben nő a melanomás esetek száma

    • Fényvédelem, önvizsgálat és tudás: együtt védenek a bőrrák ellen

      Fényvédelem, önvizsgálat és tudás: együtt védenek a bőrrák ellen

    • A Szigeten is keresd a „rút kiskacsát”!

      A Szigeten is keresd a „rút kiskacsát”!

  • egynapos sebészet
    • Egynapos sebészet Pakson: hamarosan újraindulhat az ellátás?

      Egynapos sebészet Pakson: hamarosan újraindulhat az ellátás?

    • A kecskeméti kórház orvosa lett az Egynapos Sebészeti Tagozat elnöke

    • Egy év alatt több mint 3000 műtét a kecskeméti egynapos sebészeten

      Egy év alatt több mint 3000 műtét a kecskeméti egynapos sebészeten

X-Faktor, Megasztár viszi Szócska üzenetét

Egészségpolitika Forrás: Weborvos Szerző:

Az X-Faktor mentorai és a Megasztár műsorvezetői buzdítanak HIV-szűrésre, védekezésre.

Mától egy héten át a két legnépszerűbb, s egyben rivális kereskedelmi csatorna szintén rivális tehetségkutatójának ismert arcai buzdítanak a reklámspotokban a HIV-fertőzés megelőzésére, remények szerint ezzel juttatva el a fontos üzenetet a célcsoporthoz, a 30 éven aluliakhoz – jelentette be a kormányszóvivői tájékoztatón Szócska Miklós, ismertetve a Több, mint 30 kampány célját.

Bár a népegészségügyi katasztrófa helyzet dacára az AIDS szempontjából szerencsés ország vagyunk – lévén elkerültek minket a járvány hullámai –az államtitkárság ezzel az első kampánnyal indít sorozatot: megpróbálja az eddigieknél hatékonyabban eljuttatni a népegészségügyi szempontból fontosabb, de legalább is gyakoribb betegségek megelőzéséről szóló üzeneteket is. Olyan, társadalmi szinten mozgósító kampányokra gondolnak, amelyek legalább annyira visszhangra találnak, mint például a vörösiszap katasztrófa utáni összefogás felvetése, így a tervek szerint a daganatos betegségek szűréséről is készülnek majd figyelemfelkeltő műsorok.

A mostani kampányban az X-Faktor négy mentora és a Megasztár két műsorvezetője - jelesül Keresztes Ildikó, Malek Miklós, Geszti Péter, Nagy Feró és a másik térfélről Liptai Claudia és Till Attila - tolmácsolja a valóban sorsdöntő szavakat, ám az államtitkár kérdésre válaszolva elmondta, az alacsony fertőzöttségi ráta (1985-2010 között 1911 HIV fertőzöttet regisztráltunk, közülük 616 lett AIDS-beteg és 313 a halottak száma) a hétköznapokban médiafigyelem nélkül dolgozó prevenciós és egészségügyi szakemberek, civilek és az idejében indult egyéb programokban részt vevők (pl. tűcsere) munkáját dicséri. S bár azzal az államtitkárság is tisztában van, hogy a HIV fertőzés megelőzése a biztonságos, kiszámítható párkapcsolatra és családi életre épül, azért ne legyünk prűdek: a fiatalokat jellemző alkalmi és kockázatos párkapcsolatokban a védekezés fontosságát, a biztonságot kell hangsúlyozni – mondta Szócska Miklós.

A spotok tehát egy héten lesznek láthatóak a kereskedelmi tévékben, de a kampánynak a Facebook-on önálló oldala is található, további információkkal.