Az X-Faktor mentorai és a Megasztár műsorvezetői buzdítanak HIV-szűrésre, védekezésre.
Mától egy héten át a két legnépszerűbb, s egyben rivális kereskedelmi csatorna szintén rivális tehetségkutatójának ismert arcai buzdítanak a reklámspotokban a HIV-fertőzés megelőzésére, remények szerint ezzel juttatva el a fontos üzenetet a célcsoporthoz, a 30 éven aluliakhoz – jelentette be a kormányszóvivői tájékoztatón Szócska Miklós, ismertetve a Több, mint 30 kampány célját.
Bár a népegészségügyi katasztrófa helyzet dacára az AIDS szempontjából szerencsés ország vagyunk – lévén elkerültek minket a járvány hullámai –az államtitkárság ezzel az első kampánnyal indít sorozatot: megpróbálja az eddigieknél hatékonyabban eljuttatni a népegészségügyi szempontból fontosabb, de legalább is gyakoribb betegségek megelőzéséről szóló üzeneteket is. Olyan, társadalmi szinten mozgósító kampányokra gondolnak, amelyek legalább annyira visszhangra találnak, mint például a vörösiszap katasztrófa utáni összefogás felvetése, így a tervek szerint a daganatos betegségek szűréséről is készülnek majd figyelemfelkeltő műsorok.
A mostani kampányban az X-Faktor négy mentora és a Megasztár két műsorvezetője - jelesül Keresztes Ildikó, Malek Miklós, Geszti Péter, Nagy Feró és a másik térfélről Liptai Claudia és Till Attila - tolmácsolja a valóban sorsdöntő szavakat, ám az államtitkár kérdésre válaszolva elmondta, az alacsony fertőzöttségi ráta (1985-2010 között 1911 HIV fertőzöttet regisztráltunk, közülük 616 lett AIDS-beteg és 313 a halottak száma) a hétköznapokban médiafigyelem nélkül dolgozó prevenciós és egészségügyi szakemberek, civilek és az idejében indult egyéb programokban részt vevők (pl. tűcsere) munkáját dicséri. S bár azzal az államtitkárság is tisztában van, hogy a HIV fertőzés megelőzése a biztonságos, kiszámítható párkapcsolatra és családi életre épül, azért ne legyünk prűdek: a fiatalokat jellemző alkalmi és kockázatos párkapcsolatokban a védekezés fontosságát, a biztonságot kell hangsúlyozni – mondta Szócska Miklós.
A spotok tehát egy héten lesznek láthatóak a kereskedelmi tévékben, de a kampánynak a Facebook-on önálló oldala is található, további információkkal.