Spanyolország is alkalmazkodik az Európa-szerte egyre erősödő folyamathoz: betiltja a munkahelyi dohányzást, korlátozza a cigaretta-reklámokat és megpróbálja leszoktatni a dohányosokat a káros szenvedélyről.
Mivel nagyon sok spanyol már 13 éves korában elkezdi a dohányozást, a kormány a tinédzserekre is gondolt, őket a cigarettázásról lebeszélő reklámokkal igyekszik befolyásolni. A felnőtteket arról igyekszik meggyőzni a kampány, hogy a dohányzás antiszociális tevékenység. A cél az, hogy minél több „füstmentes hely" jöjjön létre, s emberek tömegei szokjanak le a dohányzásról.
A legutóbbi, 2001-ben végzett átfogó felmérés szerint a spanyolok 31,7 százaléka dohányzik. A 16-25 évesek korosztályában a nők 36,9 százaléka, a férfiak 35 százaléka dohányos - adta hírül az euro.hu.