• nátha
    • A nátha ellen a mai napig nem tudunk mit tenni

      A nátha ellen a mai napig nem tudunk mit tenni

    • Két náthagyógyszert el kellene felejteni - tiltás lehet a végük

      Két náthagyógyszert el kellene felejteni - tiltás lehet a végük

    • Tudományos bizonyítékok támasztják alá a húsleves gyógyerejét

      Tudományos bizonyítékok támasztják alá a húsleves gyógyerejét

  • melanóma
    • Drámai mértékben nő a melanomás esetek száma

      Drámai mértékben nő a melanomás esetek száma

    • Fényvédelem, önvizsgálat és tudás: együtt védenek a bőrrák ellen

      Fényvédelem, önvizsgálat és tudás: együtt védenek a bőrrák ellen

    • A Szigeten is keresd a „rút kiskacsát”!

      A Szigeten is keresd a „rút kiskacsát”!

  • egynapos sebészet
    • Egynapos sebészet Pakson: hamarosan újraindulhat az ellátás?

      Egynapos sebészet Pakson: hamarosan újraindulhat az ellátás?

    • A kecskeméti kórház orvosa lett az Egynapos Sebészeti Tagozat elnöke

    • Egy év alatt több mint 3000 műtét a kecskeméti egynapos sebészeten

      Egy év alatt több mint 3000 műtét a kecskeméti egynapos sebészeten

Ismét gyógyszerreklám miatt bírságolt a GVH

Gyógyszerpiac Forrás: MTI

A gyógyszernek előbb fel kell szívódnia, és a hatás csak ezután várható, és nem azonnal.

Megtévesztő gyógyszerreklám miatt 10 millió forint bírságot kapott a SAGER Pharma Szolgáltató Kft., a Gazdasági Versenyhivatal (GVH) szerint a cég valótlanul sugallta, hogy a vény nélkül kapható gyógyszer azonnal hat - közölte a hatóság szerdán az MTI-vel.

A társaság 2015 januárja és júniusa között a Seractil Dolo 300 mg elnevezésű terméket nem az alkalmazási előírás alapján reklámozta, az azonnal működésbe lép szlogen azt üzente, hogy a termék azonnal hatni kezd, így nagyon gyorsan várható a fájdalomcsökkentő hatás. Ugyanakkor a gyógyszer forgalomba hozatali engedélyét kibocsátó Országos Gyógyszerészeti és Élelmezés-egészségügyi Intézet (OGYÉI) álláspontja szerint a filmtabletta bevételét követően a gyógyszernek előbb fel kell szívódnia, és a hatás csak ezután várható, és nem azonnal.

A GVH súlyosbító körülményként értékelte többek között, hogy a megtévesztő kereskedelmi gyakorlat a fogyasztók széles körét érte el, illetve időben elhúzódott. A büntetés mértékét enyhítette azonban, hogy a reklámeszközök nem csak jogsértő üzenetet tartalmaztak, és az érintett termékből a SAGER Pharmának csekély árbevétele származott.

A hatóság közleményében felhívta a figyelmet, hogy gyógyszerek reklámozása akkor jogszerű, ha a terméket az engedélyezett alkalmazási előírás szerint mutatják be, így nem az állítás valóságtartalma bír elsődleges jelentőséggel.