• nátha
    • A nátha ellen a mai napig nem tudunk mit tenni

      A nátha ellen a mai napig nem tudunk mit tenni

    • Két náthagyógyszert el kellene felejteni - tiltás lehet a végük

      Két náthagyógyszert el kellene felejteni - tiltás lehet a végük

    • Tudományos bizonyítékok támasztják alá a húsleves gyógyerejét

      Tudományos bizonyítékok támasztják alá a húsleves gyógyerejét

  • melanóma
    • Drámai mértékben nő a melanomás esetek száma

      Drámai mértékben nő a melanomás esetek száma

    • Fényvédelem, önvizsgálat és tudás: együtt védenek a bőrrák ellen

      Fényvédelem, önvizsgálat és tudás: együtt védenek a bőrrák ellen

    • A Szigeten is keresd a „rút kiskacsát”!

      A Szigeten is keresd a „rút kiskacsát”!

  • egynapos sebészet
    • Egynapos sebészet Pakson: hamarosan újraindulhat az ellátás?

      Egynapos sebészet Pakson: hamarosan újraindulhat az ellátás?

    • A kecskeméti kórház orvosa lett az Egynapos Sebészeti Tagozat elnöke

    • Egy év alatt több mint 3000 műtét a kecskeméti egynapos sebészeten

      Egy év alatt több mint 3000 műtét a kecskeméti egynapos sebészeten

A betegszállítók is készülnek a rendkívüli télre

Hírek Forrás: vesebetegseg.hu

Ha az utak járhatóak, akkor nem lesz probléma a művesekezelésre szorulók szállításában.

Mint az egészségügyi ellátás minden más szintjén dolgozók, a szokott módon a betegszállítást végző vállalkozások is felkészültek a következő napokra ígért „rendkívüli" téli viszonyokra, azaz a nagy hidegre és hóesésére, bár az elmúlt 15 évben csak elvétve kellett honvédségi vagy mentőszolgálati segítséget kérni elakadt betegszállító vagy elzárt településen lévő, művesekezelésre szoruló beteg szállításához – tudta meg a vesebetegség.hu.

Dr. Bíró Ferenc, a Mentők és Betegszállítók Országos Egyesülete elnöke elmondta, az autókat felkészítették az előre látható helyzetekre, ha az utak járhatóak, akkor nem lesz probléma. Más a helyzet, ha valahol egyszerre nagyobb mennyiségű hó hullik és az eltakarítása lehetetlen vagy hosszabb időt vesz igénybe, bár az elmúlt évtizedekben egy-két esetben kellett ilyen helyről vesebetegek „kimenteni", hasonlóan a sürgős beavatkozást igénylő egyéb betegekhez. Ilyenkor az Országos Mentőszolgálat terepjárója vagy – ha a repülési viszonyok engedik – helikopterei mennek a helyszínre. A betegszállítók kapacitásának 30-40 százalékát a kontrollvizsgálatokra szállítandók kötik le, ilyen helyzetben természetesen ezeket a vizsgálatokat – s minden egyéb, előre tervezhető, azaz halasztható „útnak indulást" csúsztatni lehet.

Országos szinten a vesebetegek kb. 50%-át a betegszállítók viszik kezelésre a műveseállomásra, akiket a legzordabb időjárási körülmények ellenére is el kell szállítani. Ennek érdekében ha kell, minden tagszervezet beszáll a hétvégi szolgálatba, és szükség esetén további autókat is beállítanak.

Az ilyenkor szokásos rutin értelmében a kieső, kritikus helyeken (a kezelőhelytől távoli falvakban vagy tanyákon) élő, művese kezelésre szorulók általában a dialízis állomáshoz tartozó egészségügyi intézményekben is átvészelhetik a kemény napokat, azaz kórházi elhelyezést kérhetnek és kaphatnak arra az időszakra, amíg hazaszállításuk akadályozott, de kezelésük nem halasztható. Bíró Ferenc azt javasolja, az ilyen településen élő dializáltak akár előre vegyék fel a kapcsolatot a kezelőhellyel, a kórházzal.