A saját fejlesztésű, innovatív termékeket gyártó Pfizer gyógyszergyár egyebek közt a generikus piac felé nyitást fogalmazta meg legújabb stratégiájában.
Ezt Mario Gattino, a Pfizer magyarországi leányvállalatának ügyvezető igazgatója mondta el csütörtökön Budapesten, sajtótájékoztatón.
A generikus termékek térnyerése jelenleg fontos trend a gyógyszerek piacán. Számos innovatív vállalat generikus cégek felvásárlásával próbálja meg biztosítani saját fejlődését - fejtette ki az ügyvezető.
Hozzátette, hogy a Pfizer az akvizíciós illetve vegyes vállalati elképzelések mellett saját, lejárt szabadalmú eredeti termékei generikus változatának gyártásában gondolkodik.
Példaként említette a koleszterinszintet csökkentő gyógyszerét, amelynek 2011-ben jár le a szabadalma. E gyógyszer éves forgalma 13 milliárd dollárt tesz ki a Pfizer teljes, mintegy 45 milliárd dolláros forgalmából.
Akvizíciós lehetőségeket főleg Indiában és Kínában vizsgál a cég- mondta az ügyvezető igazgató, hozzátéve, hogy Magyarország illetve a közép-kelet-európai térség e szempontból nem jön szóba.
Magyarországon viszont megfontolandó lehetőségként vetette fel - de egyelőre csak feltételes módban - egy kutatás-fejlesztési központ létesítését. Hozzátette, hogy a magyar kormány hozzáállása ehhez biztató, mivel részéről támogatást élvez a kutatás-fejlesztési tevékenység.