A nyolc helikopter elegendő a mentéshez, ám például a gyermekbaleseti osztályokat működtető fővárosi intézmények egyikét nem lehet légi járművel közvetlenül elérni.
![]() |
Április végére készül el az összesítés, amely az egyes mentőállomáson elvégzett feladatokat, illetve a megtett kilométereket tartalmazza majd. Győrfi Pál, az Országos Mentőszolgálat kommunikációs igazgatója a Magyar Hírlapnak elmondta, a dokumentum elkészítését még márciusban javasolta a szolgálatnak az Egészségügyi Minisztérium. „Kérték, jelezzük esetleges fejlesztési igényeinket is, amelyekre a tárca egy idei projekt keretében pénzt is elkülönített."
Győrfi Pál szerint „mivel az ellátási rend változásai miatt nem egyszer az eddiginél messzebbre kell szállítanunk a beteget, több esetkocsira lesz szükségünk, amelyekben mentőápoló helyett mentőtiszt kíséri a beteget. A hagyományos autók közül tehát néhányat esetkocsivá kell fejlesztenünk." Győrfi Pál úgy látja: a Légimentő Kht. nyolc helikoptere elegendő a mentéshez, ám az elgázolt gyöngyösoroszi kisfiú esete arra hívja föl a figyelmet, hogy több kórházat - például a gyermekbaleseti osztályokat működtető fővárosi intézmények egyikét - nem lehet légi járművel közvetlenül elérni.