Aggasztó az az egyre növekvő érdektelenség, ami a biztonságos szexet övezi.
A Durex, a világ vezető szexuális jóléti márkája ma útjára indította nemzetközi kampányát, mely december 1-jéig, az AIDS világnapjáig tart. A kampány célja, hogy felhívja a figyelmet egy hivatalos biztonságos szex hangulatjel készítésére.
A Durex legújabb kutatása kimutatta, hogy a hangulatjelek fontos szerepet töltenek be a fiatalok szexről folytatott beszélgetéseiben; a 18-25 éves korosztály 80%-a úgy érzi, hogy könnyebb kifejeznie magát hangulatjelek segítségével, és több mint felük rendszeresen használja az emotikonokat, amikor a szexről beszélnek. A 18-25 évesek 84%-a érzi kényelmesebben magát, ha hangulatjelek használatával beszélgethet a szexről.
Aggasztó viszont az az egyre növekvő érdektelenség, ami a biztonságos szexet övezi, mivel a megkérdezettek több mint harmada azt állította, hogy nem érdekli őket a biztonság. További kutatások azt is kimutatták, hogy a fiatalok majdnem fele úgy gondolja, hogy ők és barátaik biztosan nincsenek kitéve a HIV fertőzés veszélyének.
Ennek fényében a Durex a mai nap során útjára indította világszintű kampányát, hogy felhívja az emotikonokat készítő cég figyelmét a biztonságos szex hangulatjel meglétének a fontosságára. Egy ilyen hangulatjelnek a segítségével a fiatalok könnyebben túltehetik magukat zavarukon, amit a szexről folytatott beszélgetés során éreznek. Az emotikon beszélgetésre ösztönzi őket, miközben felhívja a figyelmet az óvszerhasználat fontosságára, mellyel megvédik magukat a szexuális úton terjedő betegségektől, mint amilyen a HIV és az AIDS. A Durex arra bátorítja az embereket, hogy használják a #condomemoji hashtaget, és ismerőseiket is biztassák erre, így népszerűsítve a biztonságos szexet. A Durex célja, hogy november során 1 millió embert mozgósítson ezzel a kampánnyal, így támogatva 2015. december 1-jén, az AIDS világnapján az Unicode-nak benyújtott hivatalos kérelmét.