• nátha
    • Kutatók vizsgálják komolyan, létezik-e férfinátha?

      Kutatók vizsgálják komolyan, létezik-e férfinátha?

    • A nátha ellen a mai napig nem tudunk mit tenni

      A nátha ellen a mai napig nem tudunk mit tenni

    • Két náthagyógyszert el kellene felejteni - tiltás lehet a végük

      Két náthagyógyszert el kellene felejteni - tiltás lehet a végük

  • melanóma
    • Drámai mértékben nő a melanomás esetek száma

      Drámai mértékben nő a melanomás esetek száma

    • Fényvédelem, önvizsgálat és tudás: együtt védenek a bőrrák ellen

      Fényvédelem, önvizsgálat és tudás: együtt védenek a bőrrák ellen

    • A Szigeten is keresd a „rút kiskacsát”!

      A Szigeten is keresd a „rút kiskacsát”!

  • egynapos sebészet
    • Egynapos sebészet Pakson: hamarosan újraindulhat az ellátás?

      Egynapos sebészet Pakson: hamarosan újraindulhat az ellátás?

    • A kecskeméti kórház orvosa lett az Egynapos Sebészeti Tagozat elnöke

    • Egy év alatt több mint 3000 műtét a kecskeméti egynapos sebészeten

      Egy év alatt több mint 3000 műtét a kecskeméti egynapos sebészeten

Ősszel indul a nemzeti összefogás segélyvonala

Hírek Forrás: MTI

Az adományozó biztos lehet majd abban, hogy a támogatása valóban eljut a kívánt célhoz.

Várhatóan szeptemberben vagy októberben már hívható lesz a nemzeti összefogás segélyvonala; az új, egységes és átlátható rendszer kiépítését a korábbi különböző telefonos támogatási formák anomáliával indokolta Kovács Zoltán kormányzati kommunikációért felelős államtitkár és Mátrai Gábor, a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH)hírközlési elnökhelyettese a pénteki kormányszóvivői tájékoztatón.

Az egy évvel ezelőtti észak-magyarországi árvíz apropóján tartott tájékoztatón elhangzott, hogy az 1357-es központi telefonszámhoz mindig egy adott célt rendelnek, így például ár- vagy belvízkárok esetén ezt a számot tárcsázva lehet majd pénzadományokkal segíteni a bajbajutottakon.

Kovács Zoltán elmondta, hogy tavaly augusztusban szembesültek a telefonos adományozás körüli problémákkal. Hozzátette: ekkor született meg az ötlet a kormányzati kommunikációs államtitkárságon, hogy új, átlátható, ingyenes és biztonságos rendszerre lenne szükség.

Közölte azt is: a segélyezési rendszer őszi elindítása előtt társadalmi és szakmai egyeztetést kezdenek.

Mátrai Gábor arról beszélt: olyan rendszert alakítanak ki, amely biztosítani tudja, hogy az adományok ténylegesen oda kerüljenek, ahol szükség van rájuk.

Az NMHH szerepéről szólva utalt arra, hogy a hivatal feladatkörébe tartozik a telefonszámokkal, számmezőkkel való gazdálkodás, így ők jelölik ki az új segélyezési telefonszámokat.

Az MTI kérdésére elmondta, hogy a kiemelt karitatív segélyszervezetek - köztük a Máltai Szeretetszolgálat, a Magyar Ökumenikus Segélyszervezet, a Baptista Szeretetszolgálat, a Magyar Karitász és a Magyar Vöröskereszt - is (135-tel kezdődő) négyjegyű telefonszámot kapnak majd, amelyen keresztül saját céljaikhoz tudnak adományokat, támogatásokat gyűjteni.

Tájékoztatása szerint az említett négyjegyű telefonszámokon túl ötjegyű (136-tal kezdődő) telefonszámokat is kiadnak majd; ezeken további közhasznú, karitatív szervezetek segélyezési munkáját lehet majd támogatni.

Arról is beszélt, hogy a hírközlési szolgáltatóknak szerződési kötelezettségük lesz, így az nem fordulhat elő, ami korábban, hogy egyes szolgáltatók nem szerződnek bizonyos karitatív szervezetekkel.

Mátrai Gábor elmondta, hogy az új támogatási rendszerben az adományok nyomon követhetők lesznek. Ez azt jelenti, hogy nyilvánosságra kell majd hozni, mennyi adomány folyt be, a gyűjtő szervezet mennyit költött ebből saját működésére, illetve ténylegesen a rászorulók segítésére, hányan részesültek az adományból, továbbá az adományozási tevékenységet is részletesen be kell majd mutatni.