• nátha
    • Kevés bosszantóbb dolog van a náthánál

      Kevés bosszantóbb dolog van a náthánál

    • Kutatók vizsgálják komolyan, létezik-e férfinátha?

      Kutatók vizsgálják komolyan, létezik-e férfinátha?

    • A nátha ellen a mai napig nem tudunk mit tenni

      A nátha ellen a mai napig nem tudunk mit tenni

  • melanóma
    • Drámai mértékben nő a melanomás esetek száma

      Drámai mértékben nő a melanomás esetek száma

    • Fényvédelem, önvizsgálat és tudás: együtt védenek a bőrrák ellen

      Fényvédelem, önvizsgálat és tudás: együtt védenek a bőrrák ellen

    • A Szigeten is keresd a „rút kiskacsát”!

      A Szigeten is keresd a „rút kiskacsát”!

  • egynapos sebészet
    • Polgármesteri nyílt levél: mikor működhet az egynapos sebészet Újbudán?

      Polgármesteri nyílt levél: mikor működhet az egynapos sebészet Újbudán?

    • Egynapos sebészet Pakson: hamarosan újraindulhat az ellátás?

      Egynapos sebészet Pakson: hamarosan újraindulhat az ellátás?

    • A kecskeméti kórház orvosa lett az Egynapos Sebészeti Tagozat elnöke

Reputation Rating 2011: a Béres az élen

Hírek Forrás: Weborvos

Négy vállalati szektorban keresték a legnagyobb reputációval rendelkezőt. Itt a lista.

Egy vállalat értékét nagymértékben befolyásolja a társadalomban, illetve a közvetlen érintettjeiben róla kialakult kép. Ennek az igen értékes, éppen ezért nagy odafigyelést igénylő vállalati reputációnak a részletes megismerésére dolgozta ki két évvel ezelőtt a Reputation Rating kutatást a B&P Braun & Partners Magyarország.

A tanácsadó cég idén először nem a legnagyobb hazai vállalatokat kutatta, hanem iparágakra vonatkozó reputációs kutatást készített. Az IT és telekommunikáció, az elektronika, az egészséggazdaság, valamint a pénzügyi szektor legnagyobb 10 (a pénzügyi szektor esetében 12) vállalatát górcső alá vevő kutatás során többek között az is kiderült, hogy felértékelődött a vállalati kommunikáció hitelessége. Az adatfelvételre 2011. márciusában került sor.

Egészséggazdaság
Az egészséggazdaság olyan összetett szektor, amelyik a hagyományos értelemben vett gyógyszercégek mellett az egészséges életmódra koncentráló élelmiszergyártókat is magában foglalja. A Béres végzett az első helyen, megelőzve a tavalyi Reputation Rating lista első helyezettjét, a Richtert, majd a legjobb élelmiszeripari cégként végzett Nestlé következik. (Melyik az első 10?)

Nyilvánvalóan hatással volt a szektor cégeinek megítélésére az, hogy stabilan átvészelték a válság hatásait – jellemző, hogy itt volt a legmagasabb az iparági átlag. Az egészséggel foglalkozó cégekkel szemben megfogalmazódik az elvárás, hogy beszéljenek többet az egészségmegőrzésről, a megelőzésről, illetve több, tevékenységükhöz kapcsolódó társadalmi feladatot vállaljanak fel. Az iparág tevékenységéből adódóan bizalmatlansággal szemléljük ma ezeket a vállalatokat, ami miatt egyre nagyobb szerep jut az alternatív gyógymódoknak és hagyományos gyógyászati eljárásoknak is.

A kutatás alapját képező öt dimenzió (Hitelesség, Leadership, Vállalati polgárság, Elismertség és Érzelmi közelség) közül négy szektorból háromban a Hitelesség bizonyult a legfontosabbnak egy vállalat megítélésénél. Mind a négy esetben a Leadership, azaz a vezetés lett a legkevésbé fontos dimenzió. Ma tehát elsősorban azt várjuk el egy vállalattól, hogy megbízhatóan, átláthatóan, érthetően tájékoztasson működéséről, szolgáltatásairól, termékeiről.

„A vállalatok reputációja valós érték, amivel törődni kell. Ezt erősítette meg szektorokra vonatkozó kutatásunk is, amelyben az érintettek a hitelesség fontosságára hívták fel a figyelmet. A mai gazdasági helyzetben minden vállalatnak tudatos stratégiával kell rendelkeznie arra nézve, hogyan lehet sikeres úgy, hogy minél jobb legyen a társadalmi megítélése", mondta el Iglódi Csaba, a B&P ügyvezetője.

A Reputation Rating kutatásról
A B&P Braun & Partners Magyarország által kifejlesztett új kutatási módszer alapját három pillér képezi: a deliberativitás a társadalmi párbeszédet modellezve szolgáltat adatokat, biztosítja a kutatás dinamikus voltát. Az érintetti reprezentativitás bevonó szemléletével szembemegy a statisztikai adatfelvétellel, a percepció vizsgálata pedig figyelembe veszi, hogy ezen a téren nem csak tudást, hanem érzéseket és benyomásokat is vizsgálni kell. A kutatást végző cég a Figyelő Top 200 iparági rangsorait vette alapul, amikor kiválasztotta a vizsgálat tárgyát képező szektorokban szereplő 42 vállalatot.