Az újítás lehetőséget teremtett arra, hogy a legmodernebb életmentő beavatkozások már a helyszínen megkezdődhessenek.
1954. március 29-én indult útjára az első kísérleti rohamkocsi Budapesten, a Markó utcai Központi Mentőállomáson – ismertette az Országos Mentőszolgálat Facebook-bejegyzését a kaposvármost.hu. Az új típusú mentőegység bevezetése mérföldkőnek számított a hazai sürgősségi ellátásban, hiszen lehetőséget teremtett arra, hogy a legmodernebb életmentő beavatkozások már a helyszínen megkezdődhessenek.
A rohamkocsik egyik legfontosabb szerepe, hogy a mentés során alkalmazott korszerű terápiás eljárások és eszközök szélesebb körben is elterjedhettek. Az évtizedek során számos, kezdetben csak a rohamkocsikon alkalmazott beavatkozás és technikai megoldás vált általánosan elismert és beépült a mentőszolgálat mindennapi gyakorlatába.
A rohamkocsik ma is fontos részét képezik a mentési rendszernek. Egy ilyen egységben három fő teljesít szolgálatot: egy mentőorvos, egy mentőápoló és egy mentő-gépkocsivezető. Míg a szolgálat kezdetben kizárólag Budapesten volt elérhető, mára az ország több pontján is működnek rohamkocsik, amelyek gyors és szakszerű ellátást biztosítanak a rászorulóknak.