Három éve kering a pszichológusok között a „Természetes pedagógia" elmélete.
Ennek legfontosabb üzenete az, hogy a csecsemők nemcsak érzelmi kötődést várnak el szüleiktől, hanem tudást, új és általánosítható ismereteket is.
Az elmélet két „atyja", Gergely György és Csibra Gergely a fejlődéslélektannak az emberi megismerés eredetére vonatkozó elfogadott elméleteit nem tartotta kielégítőnek, ezért keresett jobb magyarázatot a csecsemők alapvető tanulási folyamatainak természetére.
„A csecsemő már nagyon korán érzékeny a feléje irányuló kommunikáció jeleire, melyek tanítási információk befogadására késztetik" – mondta el Csibra Gergely, aki kollégájával a Közép-európai Egyetem (CEU) új Kognitív Fejlődés-lélektani Kutatóközpontját vezeti. A Science magazinban megjelent cikkben a magyar kutatók egy kísérlettel bizonyították a természetes pedagógia elméletének helytállóságát, ezzel merőben új megvilágításba helyezve a fejlődéslélektan egyik klasszikus jelenségét.