• nátha
    • Kutatók vizsgálják komolyan, létezik-e férfinátha?

      Kutatók vizsgálják komolyan, létezik-e férfinátha?

    • A nátha ellen a mai napig nem tudunk mit tenni

      A nátha ellen a mai napig nem tudunk mit tenni

    • Két náthagyógyszert el kellene felejteni - tiltás lehet a végük

      Két náthagyógyszert el kellene felejteni - tiltás lehet a végük

  • melanóma
    • Drámai mértékben nő a melanomás esetek száma

      Drámai mértékben nő a melanomás esetek száma

    • Fényvédelem, önvizsgálat és tudás: együtt védenek a bőrrák ellen

      Fényvédelem, önvizsgálat és tudás: együtt védenek a bőrrák ellen

    • A Szigeten is keresd a „rút kiskacsát”!

      A Szigeten is keresd a „rút kiskacsát”!

  • egynapos sebészet
    • Egynapos sebészet Pakson: hamarosan újraindulhat az ellátás?

      Egynapos sebészet Pakson: hamarosan újraindulhat az ellátás?

    • A kecskeméti kórház orvosa lett az Egynapos Sebészeti Tagozat elnöke

    • Egy év alatt több mint 3000 műtét a kecskeméti egynapos sebészeten

      Egy év alatt több mint 3000 műtét a kecskeméti egynapos sebészeten

Betegszállítás: irányíthatatlanok az álláspontok

Lapszemle Forrás: Kelet-Magyarország

A betegszállítók elfogadhatatlannak tartják, hogy az Országos Mentőszolgálathoz (OMSZ) kerüljenek.

Csák Zoltán, a Mentők és Betegszállítók Országos Egyesülete (MBOE) Észak-alföldi Régiójának vezetője szerint kardinális kérdés, hogy ha a betegszállítás irányítása az OMSZ-hez kerül, fenntartható lesz-e magánszolgáltatók által 16 éve működtetett rendszer. A régiós elnök emlékeztetett arra, hogy Szabolcsban jelenleg nyolc cég látja el a betegszállítási feladatokat, ami a megye teljes lakosságát lefedi. Ebből hat cég az 1994-es indulástól működik, azaz régi, tapasztalt szolgáltatók.

- Azért is ellenezzük a szaktárca tervezett rendeletmódosítását, mert úgy látjuk, nemcsak az ellátórendszer kerül veszélybe, hanem az akadozó betegszállítás a teljes egészségügyi rendszerre is kihat, hiszen minden ötödik orvos-beteg találkozó e szolgáltatás révén jön létre - idézi a régiós elnök az egyesület közleményében megfogalmazottakat. Az OMSZ irányítása esetén a most még átláthatatlan gazdasági és hatékonysági szempontok mellett olyan előre nem látható következmények is lehetnek, amelyekben az MBOE nem hajlandó morális és jogi felelősséget vállalni.

- Nagy hiányosságnak tartjuk, hogy a tárca nem elemezte a mentés és a betegszállítás szétválasztása óta eltelt 3 év tapasztalatait, noha akkor éppen a gazdasági és hatékonysági érvek szóltak a különválasztás mellett. Bízunk benne, hogy a további szakértői tárgyalásokon a fennálló vitás kérdések tisztázhatók, s amennyiben az irányítási rendszer az MBOE megyei irányítóinál marad, készek vagyunk a betegszállítás érdekében a további egyeztetésekre – közölte Csák Zoltán.