• nátha
    • A nátha ellen a mai napig nem tudunk mit tenni

      A nátha ellen a mai napig nem tudunk mit tenni

    • Két náthagyógyszert el kellene felejteni - tiltás lehet a végük

      Két náthagyógyszert el kellene felejteni - tiltás lehet a végük

    • Tudományos bizonyítékok támasztják alá a húsleves gyógyerejét

      Tudományos bizonyítékok támasztják alá a húsleves gyógyerejét

  • melanóma
    • Drámai mértékben nő a melanomás esetek száma

      Drámai mértékben nő a melanomás esetek száma

    • Fényvédelem, önvizsgálat és tudás: együtt védenek a bőrrák ellen

      Fényvédelem, önvizsgálat és tudás: együtt védenek a bőrrák ellen

    • A Szigeten is keresd a „rút kiskacsát”!

      A Szigeten is keresd a „rút kiskacsát”!

  • egynapos sebészet
    • Egynapos sebészet Pakson: hamarosan újraindulhat az ellátás?

      Egynapos sebészet Pakson: hamarosan újraindulhat az ellátás?

    • A kecskeméti kórház orvosa lett az Egynapos Sebészeti Tagozat elnöke

    • Egy év alatt több mint 3000 műtét a kecskeméti egynapos sebészeten

      Egy év alatt több mint 3000 műtét a kecskeméti egynapos sebészeten

Hatalmas változások jöhetnek a cafeteriában

Lapszemle Forrás: Napi.hu

Elbukhatja a magyar kormány az Erzsébet utalvány és a Szép-kártya miatt a napokban indult pert a luxemburgi bíróságon.

Ez a jelenlegi cafeteria-rendszer végét jelentheti. Más kérdés, hogy ha az ítélet a magyar étkezési-jegy piacról kiebrudalt cégeknek ad igazat, akkor lesz-e bárki, aki vissza kívánna térni erre a piacra. A büntetést meg fizetheti az állam, vagyis az adófizetők – írja a Napi.hu portálja.

Az Európai Unió kötelezettségszegési eljárást indított az Erzsébet-utalványok és a Széchenyi pihenő (Szép) kártya miatt Magyarországgal szemben. A vizsgálatból nyilvános vita majd per lett, amit az EU április 10-én indított a Európai Unió Bírósága előtt – derül Trócsányi László igazságügyi miniszter írásbeli válaszából, amely egy képviselői kérdésre született. Az ügy előzménye, hogy 2011 novemberében egy zárószavazás előtti javaslatként az adótörvényekbe szuszakolták az Erzsébet-utalvány bevezetését – erre 2012 elején került sor. Alig egy év elteltével az adótörvények változása után az állami étkezési-jegy kibocsátó gyakorlatilag
monopolhelyzetbe került. Hasonló folyamatok zajlottak le a Szép-kártyával is.

Ahogy az már a bevezetéskor sejthető volt, az Erzsébet-utalvány kvázi monopóliummá tétele ellentétes a jogállamisággal, ám ez a magyar jogrendszeren – az Alkotmánybíróság jogköreinek legyengítése miatt – átszuszakolható volt. (Az új alkotmány vagyis az Alaptörvény egyik „újítása" volt, hogy – néhány speciális helyzetet leszámítva – nem lehet a taláros testülettől az adójogszabályok alkotmányossági vizsgálatát kérni mindaddig, míg az államadósság mértéke el nem éri a maastrichti 60%-ot. Erre a jelenlegi trendek szerint valamikor 2020 után lehet számítani, azaz addig a parlamenti feles többség bármit tehet az adójogszabályokkal.)