• nátha
    • Kutatók vizsgálják komolyan, létezik-e férfinátha?

      Kutatók vizsgálják komolyan, létezik-e férfinátha?

    • A nátha ellen a mai napig nem tudunk mit tenni

      A nátha ellen a mai napig nem tudunk mit tenni

    • Két náthagyógyszert el kellene felejteni - tiltás lehet a végük

      Két náthagyógyszert el kellene felejteni - tiltás lehet a végük

  • melanóma
    • Drámai mértékben nő a melanomás esetek száma

      Drámai mértékben nő a melanomás esetek száma

    • Fényvédelem, önvizsgálat és tudás: együtt védenek a bőrrák ellen

      Fényvédelem, önvizsgálat és tudás: együtt védenek a bőrrák ellen

    • A Szigeten is keresd a „rút kiskacsát”!

      A Szigeten is keresd a „rút kiskacsát”!

  • egynapos sebészet
    • Egynapos sebészet Pakson: hamarosan újraindulhat az ellátás?

      Egynapos sebészet Pakson: hamarosan újraindulhat az ellátás?

    • A kecskeméti kórház orvosa lett az Egynapos Sebészeti Tagozat elnöke

    • Egy év alatt több mint 3000 műtét a kecskeméti egynapos sebészeten

      Egy év alatt több mint 3000 műtét a kecskeméti egynapos sebészeten

Miért foglalt mindig a telefon az SZTK-ban?

Lapszemle Forrás: baon.hu

Az információk szerint az intézménnyel kapcsolatos betegjogi panaszok egy nagy része hasonló esetekből adódik.

Egy kunszentmiklósi hölgy azzal hívta fel szerkesztőségünket, hogy egész egyszerűen nem tudja telefonon elérni a kecskeméti megyei kórház rendelőintézetét. Mint mondta, „két napja szinte félóránként" tárcsázta az intézetet, hogy egy vizsgálatra időpontot kérjen, de a vonal mindig foglalt volt, vagy a gépi hang arról tájékoztatta, hogy a telefonkezelő kollégák mind foglaltak. Olvasónk reményét fejezte ki, hogy azért nem szükséges egy időpont-kérés miatt Kunszentmiklósról Kecskemétre utaznia – írja a baon.hu portálja.

Mint azt a portál a kórháztól megtudta: a problémával természetesen tisztában vannak, és igyekeznek megfelelő technikai oldást találni rá. Dr. Hódi Zsuzsanna, a rendelőintézet vezető főorvosa megerősítette, hogy olvasónk a jó telefonszámokat hívta. Hozzátette: a rendelőintézet beteg-előjegyzési munkahelyének naponta körülbelül 600-700 hívást kell fogadnia. Ez önmagában is óriási szám, nagy része, körülbelül 70 százaléka a délelőtti órákra esik. Valamilyen oknál fogva a legtöbben délelőtt kérik az időpontokat, pedig délután sokkal nagyobb az esély a sikeres hívásra – tette hozzá Hódi Zsuzsanna.

A telefonokat három munkatárs kezeli, egyikőjük napi 8, két kolléga pedig napi 6 és 4 órában. A szabadságolási időszakban viszont nincs helyettesük, így akkor kevesebben jutnak a hívásokra. Egy előjegyzés ideje körülbelül 3-5 perc. A betegek felvilágosítást is kérnek a szakrendelésre való bejutásról, a rendelés menetéről, sokszor a panaszaikat is elmondják – folytatta a rendelőintézet vezetője. Éppen ezért javasolja, hogy a páciensek a telefonszámokról, a rendelési valamint előjegyzési időpontokról tájékozódjanak a kórház honlapján, ahol részletezik a szakrendelések adatait. Ugyanígy könnyebbé teheti a visszarendelt betegek dolgát, ha már az ellátás napján kérik a következő időpontot. Előjegyzés személyesen is igényelhető a kartonozóban.

Hódi Zsuzsanna ugyanakkor kérte, a telefonálók lehetőleg ne hívás közben szaladjanak papír, toll után, és jelezzék, ha nem tudnak a rendelőben megjelenni a megadott időpontban, mert ha ezt nem teszik meg, másoktól veszik el a helyet.