• nátha
    • Kutatók vizsgálják komolyan, létezik-e férfinátha?

      Kutatók vizsgálják komolyan, létezik-e férfinátha?

    • A nátha ellen a mai napig nem tudunk mit tenni

      A nátha ellen a mai napig nem tudunk mit tenni

    • Két náthagyógyszert el kellene felejteni - tiltás lehet a végük

      Két náthagyógyszert el kellene felejteni - tiltás lehet a végük

  • melanóma
    • Drámai mértékben nő a melanomás esetek száma

      Drámai mértékben nő a melanomás esetek száma

    • Fényvédelem, önvizsgálat és tudás: együtt védenek a bőrrák ellen

      Fényvédelem, önvizsgálat és tudás: együtt védenek a bőrrák ellen

    • A Szigeten is keresd a „rút kiskacsát”!

      A Szigeten is keresd a „rút kiskacsát”!

  • egynapos sebészet
    • Egynapos sebészet Pakson: hamarosan újraindulhat az ellátás?

      Egynapos sebészet Pakson: hamarosan újraindulhat az ellátás?

    • A kecskeméti kórház orvosa lett az Egynapos Sebészeti Tagozat elnöke

    • Egy év alatt több mint 3000 műtét a kecskeméti egynapos sebészeten

      Egy év alatt több mint 3000 műtét a kecskeméti egynapos sebészeten

Összevonhatják a légi és földi mentést

Lapszemle Forrás: Magyar Nemzet

A problémákat megoldhatná az, ha a mentőszolgálat és a sürgősségi osztályok dolgozói forgórendszerben dolgoznának.

A mentőszolgálatot alaposan megerősítjük, és a teljes egészségügyi sürgősségi ellátás egységes lesz, ami sokat fog segíteni az úgynevezett betegutak „letisztításában" - mondta Szócska Miklós egészségügyért felelős államtitkár egy tegnapi konferencián. Szerinte a problémát megoldhatná az, ha a mentőszolgálat és a sürgősségi osztályok dolgozói forgórendszerben dolgoznának.

A tárca egyébként nemrég indított vizsgálatot a légi mentést végző nonprofit kft.-nél, mert szervezési és kommunikációs zavarok voltak a cég és az OMSZ között. Volt olyan eset, amikor egy balesethez két helikopter is ment, vagy úgy repültek a légi mentők, hogy arról az OMSZ nem is tudott. Máskor viszont a központ nem riasztotta a helikoptereket, miközben az indokolt lehetett volna. A Nemzeti Erőforrás Minisztérium azt vizsgálja, hogy a légi mentés külön szervezetben való működtetése milyen betegellátási és mentésszervezési anomáliákkal járt.

A vizsgálatnak választ kell adnia többek között arra is, hogy a jelenlegi üzemeltetési forma a leggazdaságosabb-e. Mindez arra utal, hogy a tervek szerint az Országos Mentőszolgálatba olvasztanák a légi mentést, amelyet jelenleg az állami tulajdonban és az OMSZ vagyonkezelésében álló Magyar Légimentő Nonprofit Kft. végez.

Győrfi Pál, az OMSZ szóvivője megerősítette: valóban voltak kommunikációs zavarok köztük és a légi mentést végző kft. között, ezeket írásban jelezték is. Az azonban nem fordult elő, hogy emiatt valaki ne kapott volna időben ellátást. Túri Péter, a Magyar Légimentő Nonprofit Kft. ügyvezetője úgy nyilatkozott: természetesnek mondható, hogy néha kommunikációs zavarok vannak, hiszen évente közel háromezer mentést végeznek. Mint mondta, szerinte semmi nem indokolja, hogy egységesítsék a földi és a légi mentést, ugyanis az, hogy a légi mentést egy nonprofit szervezet végzi, Európában és a világ különböző pontjain is elfogadott modell.