Az első három hónapban több mint 1,8 milliárd forintot fordít három minisztérium kommunikációs és reklámkampányra.
Csak idén, az első három hónapban több mint 1,8 milliárd forintot fordít három minisztérium - az egészségügyi, az önkormányzati és területfejlesztési, valamint a kancellária - kommunikációs és reklámkampányra, amelynek egy része összefüggésbe hozható a kormány népszavazási ellenkampányával is - értesült a Magyar Nemzet.
A vizitdíjból negyedév alatt 3,3 milliárdot szedtek be. Balsai István fideszes képviselő szerint arcátlan és alkotmánysértő módon költik el a minisztériumok az emberek pénzét úgy, hogy rávegyék a polgárokat: olyan döntéseket hozzanak meg a népszavazáson, amelyek ellentétesek a mindennapi érdekeikkel.
A lap birtokába került válaszokból szembetűnő Horváth Ágnes egészségügyi miniszter levele, amely agresszív, személyeskedő stílusában is elüt a Bajnai Gordon, valamint a Kiss Péter által jegyzett dokumentumokétól. Horváth Ágnes a konkrét kérdésre válaszolva elismeri, hogy minisztériuma 834 millió forintot irányzott elő médiakampányra 2008. január l-je és március 31-e között, de mint levelében fogalmaz: Balsai István és a Fidesz „elrugaszkodik a társadalmi együttélés alapvető elveitől". Az egészségügyi miniszter úgy véli, aki letagadja a vizitdíj fontosságát, a praxisok működtetése, valamint az ellátórendszer egyensúlya vonatkozásában, az Balsai Istvánhoz és a Fideszhez hasonlóan félrevezeti és tudatlanságban tartja az embereket. Mint ismert, a vizitdíjból összesen 13,3 milliárd forintot szedtek be egy év alatt, azaz negyedév alatt 3,3 milliárdot.