Tömegtermék helyett személyre szabott gyógyszerekre fókuszál a Sanofi, átalakul a cégóriás hazai leányvállalata is.
Elérte a magyarországi leányvállalatot is a SANOFI-AVENTIS nemzetközi gyógyszercégnél 2008-ban megkezdett változtatás. A cég akkor kinevezett vezérigazgatója az "átalakítás középpontjába a beteget helyezte és konkrét intézkedéseket vezetett be" – mondta a Világazdaságnak Rózsa Iván a Sanofi-aventis/Chinoin kommunikációs igazgatója. Ez érinti a kutatás-fejlesztést (k+f), a gyártást, az értékesítést és a kommunikációt is.
Amíg korábban egy molekula kifejlesztésének célja a gyógyszer forgalomba hozatala volt, ma már nem kész molekulát kívánnak értékesíteni, hanem annak II. III. fázis vizsgálataiba bevonják a betegeket, a gyógyítókat, s az ő jelzéseik alapján változtatják a leendő gyógyszert, Ezzel érhető el a személyre szabott gyógyszeres terápia, az, hogy olyan készítményt állítson elő a cég, amire valós igény van. Nem feltétlenül a nagy, 1 milliárd forintos forgalmú gyógyszerek előállítása a cél, inkább a szűkebb populációt, betegcsoportot érintő betegségekre fókuszálnak.
Az határozza meg a hazai k+f tevékenységet is, ami új immun- és gyulladásos betegségek készítményeinek és az 1-es típusú cukorbetegséggel élő gyermekek speciális vakcináinak fejlesztése irányába mozdul el. Ezért került sor a kutatásban dolgozóknál új szakemberek felvéte-lére és volt elbocsátás is, de összesen tíz fővel csappant meg az újpesti kutatói gárda. Kiemelt lett a vállalat termék portfoliójában az onkológiai, a diabétesz a vakcina és a vény nélkül kapható készítmények előállítása, valamint az állatgyógyászat – mondta az igazgató.
Erre az alapcélra épül a cég összes tevékenysége. Az értékesítés például úgy, hogy a jövőben már nem a háziorvosok által használt gyógyszereket, hanem a szakorvosok által alkalmazható speciális készítményeket forgalmazzák. Ám a jövőben sokkal nagyobb hangsúlyt kap a vállalatóriásnál a betegségek megelőzése és az edukáció is.