A kormány tervei között szerepel, hogy a légimentést ismét az Országos Mentőszolgálatba olvassza.
Belső vizsgálatot indított az egészségügyi államtitkár annak kiderítésére, hogy befolyásolta-e a betegellátást, hogy az elmúlt években szervezési problémák voltak az Országos Mentőszolgálat és a légimentők között. Vizsgálják még a mentőhelikopterek bérleti szerződéseit is. Azt mondják, rossz a konstrukció, de ha felbontanák, az több milliárd forintba kerülne az államnak és vinnék a helikoptereket is.
Az állami tulajdonú, de a mentőktől független cégként működő légimentők évente 2-3 ezer esetet látnak el, melyekhez az Országos Mentőszolgálat riasztja őket. Túri Péter, a Légimentő Kht. ügyvezető igazgatója elmondta: - Mindig az Országos Mentőszolgálat irányító-csoportja dönti el hová induljanak. Mi azt szoktuk mondani egy kicsit profánul, hogyha egy kiló kenyérért küldenek, akkor mi egy kiló kenyérét kivonulunk és elrepülünk.
Az OMSZ és a légimentők közötti kommunikációs zavarokról szólva Győrfi Pál az OMSZ szóvivője úgy vélekedett: - Extrém esetről, amikor a mentők, a földi és a légi mentők együttmű-ködési nehézsége okozta volna egy beteg kárát, nem tudok beszámolni.
Szócska Miklós egészségügyi államtitkár azt mondta, az Országos Mentőszolgálat dolgozói többször tettek panaszt arra, hogy nem tudnak a légimentőkkel együttműködni, de konkrét esetet nem említett. A kormány tervei között szerepel, hogy a légimentést ismét az Országos Mentőszolgálatba olvassza.