• Pollen
    • Mit érdemes tudni az első allergiavizsgálat előtt?

      Mit érdemes tudni az első allergiavizsgálat előtt?

    • Kezdődik a pázsitfűfélék pollenszórása

      Kezdődik a pázsitfűfélék pollenszórása

    • Felnőttkorban is kialakulhat az allergia

      Felnőttkorban is kialakulhat az allergia

  • utazás
    • Európában is egyedülálló a debreceni utazásorvostan kurzus

      Európában is egyedülálló a debreceni utazásorvostan kurzus

    • Mit tehetünk az utazási betegség, a jetlag ellen?

    • Csupán a négy F-et kell betartanunk

  • napártalom
    • Az UV-sugárzásra figyelmeztet a meteorológiai szolgálat

      Az UV-sugárzásra figyelmeztet a meteorológiai szolgálat

    • Gyulladást okozhat a parfüm és arcszesz a napozóknak

      Gyulladást okozhat a parfüm és arcszesz a napozóknak

    • Tavasszal is figyelnünk kell az UV-sugárzásra

      Tavasszal is figyelnünk kell az UV-sugárzásra

A mentők nélkül összeomlana a fővárosi betegszállítás

Lapszemle 2018.05.08 Forrás: 24.hu Szerző:
A mentők nélkül összeomlana a fővárosi betegszállítás

Ügyeletes mentőautót vettek ki a szolgálatból, mert összeomlott a fővárosi betegszállítás az egyik cég távoztával.

A tönk szélére kerültek a fővárosi betegszállító cégek: hiába van mentőautójuk, ha nincsen, aki vezesse. A kapkodásban a mentőkre róttak újabb feladatot, pedig náluk is komoly gondok vannak - írta a 24.hu.

Április végével felmondta a szerződését az egyik magán betegszállító cég, ezért május 1-jén egy ügyeletes mentőautót vettek ki a szolgálatból az OMSZ Mohács utcai Bázis Mentőállomásán, hogy életmentő feladatai helyett a betegszállításban vegyen részt – tudta meg a lap. A Bázis Mentőállomáson és az OMSZ Markó utcai Központi Mentőállomásán is komoly felzúdulást okozott a megoldás, volt, aki meg akarta tagadni az együttműködést, neki annyit mondtak: ha te nem mész, majd kiveszünk egy másik kocsit.

Bár a vállalkozás időben közölte az egészségbiztosítási alapkezelővel, hogy nem tudja a továbbiakban vállalni a feladatokat, és a lap információi szerint az OMSZ vezetése már április közepén tudott a problémáról, a fővárosi mentőállomásokat csak április 29-én, vasárnap értesítették arról, hogy május 1-jétől, keddtől négy betegszállítást végző egységet kell szervezni, amelyből egy 24 órában, három pedig 12 órás, nappali műszakokban teljesít szolgálatot. Az állomások vezetőit nehéz helyzetbe hozták a központi döntéssel, a mentőknél ugyanis hónapokkal ezelőtt megtiltották a pluszmunkákat. A kieső túlórapénzek egy mentőtisztnél havi 30-40 ezer forintos bércsökkenést jelenthetnek, ráadásul szakembereket vonnak el a közvetlen életmentéstől, ami gyakran okoz etikai dilemmát az állomások vezetőinek és a mentésirányítóknak.

További részletek a teljes cikkben

Legolvasottabb cikkeink