• Pollen
    • Nagyon fogynak az allergiagyógyszerek

      Nagyon fogynak az allergiagyógyszerek

    • Allergia: a megelőző kezelések csökkentik a tüneteket

      Allergia: a megelőző kezelések csökkentik a tüneteket

    • Mit érdemes tudni az első allergiavizsgálat előtt?

      Mit érdemes tudni az első allergiavizsgálat előtt?

  • utazás
    • Kockázatos az utazás az oltások nélkül

      Kockázatos az utazás az oltások nélkül

    • Utazást tervez? Erre mindenképpen gondoljon!

      Utazást tervez? Erre mindenképpen gondoljon!

    • Európában is egyedülálló a debreceni utazásorvostan kurzus

      Európában is egyedülálló a debreceni utazásorvostan kurzus

  • napártalom
    • Melyik jelölés mit jelent a naptejeken?

      Melyik jelölés mit jelent a naptejeken?

    • Nagyon erős UV-sugárzásra figyelmeztetnek

      Nagyon erős UV-sugárzásra figyelmeztetnek

    • Az UV-sugárzásra figyelmeztet a meteorológiai szolgálat

      Az UV-sugárzásra figyelmeztet a meteorológiai szolgálat

Hajni640505
Tisztelt Doktor Úr!
48 éves nő vagyok .Cukorterheléses vizsgálaton vettem részt...

... Az éhgyomorra mért érték normál volt,a 1 órás és 2 órás érték 2.5-2.9 közötti érték.Erről nem olvastam sehol,hogy ez miért történt így,mi lehet az oka .kell-e gyógyszeres kezelés illetve diétás életmód Köszönöm


VÁLASZ

Sem gyógyszerre sem diétára nincs szüksége, mert a leletek alapján a cukorbetegség biztonsággal kizárható. Bizonyos anyagok, gyógyszerek, egyes szokatlan, ritka betegségek okozhatnak étkezést követő alacsonyabb vércukorértékeket. Általánosságban fokozott inzulinhatás következménye vagy a cukor (glukoz) termelésének, a vérbe juttatásának lassabb volta áll fenn. Az Ön által közöltek alapján azonban ilyen körülmény nem valószínű. Erre akkor kell gondolni, ha egyidejűleg egyéb tünetei, panaszai is fennállnak. Esetleg későbbi időpontban megismételt vizsgálat más, magasabb értékeket mutathat, mert gondolni kell a mérési hiba lehetőségére is. A közölt érték közel normálisnak tekinthető.

Lapszemle

Legolvasottabb cikkeink