Weborvos.hu
  • Pollen
    • Évről évre súlyosbodhatnak az allergiások tünetei

      Évről évre súlyosbodhatnak az allergiások tünetei

    • OKI: Másodfokú riasztás a parlagfű miatt

      OKI: Másodfokú riasztás a parlagfű miatt

    • OKI: már tüneteket okoz a parlagfű

      OKI: már tüneteket okoz a parlagfű

  • utazás
    • Egzotikus utazás egzotikus betegség nélkül

      Egzotikus utazás egzotikus betegség nélkül

    • Kockázatos az utazás az oltások nélkül

      Kockázatos az utazás az oltások nélkül

    • Utazást tervez? Erre mindenképpen gondoljon!

      Utazást tervez? Erre mindenképpen gondoljon!

  • napártalom
    • A napégés meggyógyul, a hatása megmarad

      A napégés meggyógyul, a hatása megmarad

    • Milyen szempontok szerint válasszunk naptejet?

      Milyen szempontok szerint válasszunk naptejet?

    • Rendszeresen kell használni a fényvédőt

      Rendszeresen kell használni a fényvédőt

Szerelmi bánat miatti súlyos depresszió

Orvos válaszol Szerző:

Üdvözlöm! Egy általam nagyon szeretett barátom miatt szeretnék segítséget kérni, mert úgy érzem, én már tehetetlen vagyok. A barátjával 3 év után elváltak egymástól és a barátnőm megindult a lejtőn. Először egy idegösszeroppanást kapott, aztán valahogy talpra állt, de igazán sosem jött rendbe...

... 7 hónapja tart ez a dolog nála, a személyisége már nagyon torzult. Sok gyógyszert, nyugtatót, altatót szed, mellette néhanapján sok alkoholt fogyaszt. Rögeszmésen ragaszkodik az exhez, nem tudja elfogadni, hogy a férfi már nem úgy szereti, nem a nőt szereti, csupán az embert. Teljesen érdektelen, nem foglalkozik semmivel és senkivel, csak ezzel a dologgal, és nem tudja elfogadni, hogy már nem úgy szereti ez a férfi. Van egy kamasz gyereke, gondoskodik róla, de már ez is csak monoton módon megy, a munkájára is rányomja súlyosan ez a bélyegét. Hihetetlen hangulatingadozásai vannak, néha eszelősen nevet, viccel, aztán néhány óra múlva teljes letargiába zuhan. Úgy látom, hogy nem is
akarja, hogy segítsünk rajta, pedig van néhány igazán jó barát mellette. Ahhoz tudnám hasonlítani ezt az egészet, hogy olyan neki ez a férfi, mint a drogosnak a drog. Betegesen kötődik hozzá, nem is akar nélküle létezni. Felfogja az eszével, hogy a szerelmet kikövetelni nem lehet, mégsem fogadja el ezt a helyzetet. Úgy érzem, ez már meghaladja a képességeinket, a baráti szeretetünket és sürgősen orvos kellene neki, de erőszakkal nem lehet elvitetni, pedig azt gondolom, hogy a saját érdekében lehet, hogy drasztikus tetteket kellene meglépnünk. A férfival is tartjuk a kapcsolatot, segítene ő is, de tehetetlennek érezzük magunkat. Oda az emberi méltósága, az önbecsülése, minden. Érzelmileg zsarolja a körülötte levőket. Bevallotta, hogy fél, hogy nem bírja ezt lelkileg elviselni és bele fog halni. Fontos megemlítenem, hogy évek óta antidepresszánst szed, járt évekkel ezelőtt pszichológushoz is, tehát lelkileg alapból is egy instabil emberről van szó. Rettenetesen aggódunk miatt
a, hogy valami végzetes dolgot fog elkövetni. Mit tanácsol? A szép szó, a rábeszélés, sőt már a sokkolásnak szánt durva észhez térítés sem segít, az orvosról hallani sem akar! Hogy mentsük meg saját magától? Üdvözlettel! Uzso


VÁLASZ


Kedves Segítő!

Nehéz helyzet elé állított, hiszen én is a pszichiáteri segítséget ajánlanám. Talán azzal lehetne helyes irányba terelni barátját, miszerint talán nem a megfelelő szakorvoshoz került a múltban.
Ha nem lenne hatásos ez a meggyőzés, javasolnék különféle alternatív gyógymódokat. Ilyen a jóga, meditáció, relaxáció, esetleg agykontrol.
Bízom benne, hogy esetleg valamelyik kipróbálásra kerül.

Spielbergerné Natonek Gabriella
mediátor
mobil: +36 30 9199 524
web: www.kibekitem.hu

Lapszemle

Legolvasottabb cikkeink