• Ónodi-Szűcs
    • Ónodi-Szűcs: több fejlesztés, magasabb bér

      Ónodi-Szűcs: több fejlesztés, magasabb bér

    • Teljesítmény helyett eredményalapú finanszírozás

      Teljesítmény helyett eredményalapú finanszírozás

    • Számvetés az Arénában: Ónodi-Szűcs Zoltán

      Számvetés az Arénában: Ónodi-Szűcs Zoltán

  • EBP
    • Mitől lesz szuper a szuperkórház?

      Mitől lesz szuper a szuperkórház?

    • Rákosmente rendelőjét is fejlesztik

      Rákosmente rendelőjét is fejlesztik

    • EBP: Fejlesztik a nagykátai rendelőintézetet

      EBP: Fejlesztik a nagykátai rendelőintézetet

  • EESZT
    • Nem elég rugalmas  az e-recept

      Nem elég rugalmas az e-recept

    • Hekkerek tarolták le a lett egészségügyi rendszert

      Hekkerek tarolták le a lett egészségügyi rendszert

    • EESZT - az egészségügyi ellátás új dimenziója

      EESZT - az egészségügyi ellátás új dimenziója

Térd folyadék

Orvos válaszol 2014.07.30 15:29 Szerző: Dr Alföldy Ferenc professzor

Üdv.
Három hete a bal térdemből folyadékot szívtak le. Szedtem gyulladáscsökkentő gyógyszert (Xilox)...

... Fájdalmam nincs, viszont ismét érzem, hogy dagad a térdem és azt is, hogy lötyög a folyadék benne. Sajnos erős fizikai munkát végzek, tehát a pihentetés nem jöhet szóba. Munka közben térdszorítót viselek, viszont ez így nem megoldás.  Kérdésem, hogy ez a folyadék mitől termelődik újra és újra és hosszú távon mi lenne a megoldás erre a problémámra?


VÁLASZ


A pontos diagnozist ne várja tőlem, mert többféle ok is szerepet játszat a panaszainak kialakulásában. Leginkább degenerativ, kopásos folyamatra kell gondolni. Ha ez áll fenn, akkor a kezelésének is többféle módja lehetséges, az elváltozás mértékének függvényében. Ehhez azonban megfelelő vizsgálatokat, akár a térdízület csőtükrözéses vizsgálatát is el kell végezni.

Lapszemle

Legolvasottabb cikkeink