• Pollen
    • Nagyon fogynak az allergiagyógyszerek

      Nagyon fogynak az allergiagyógyszerek

    • Allergia: a megelőző kezelések csökkentik a tüneteket

      Allergia: a megelőző kezelések csökkentik a tüneteket

    • Mit érdemes tudni az első allergiavizsgálat előtt?

      Mit érdemes tudni az első allergiavizsgálat előtt?

  • utazás
    • Kockázatos az utazás az oltások nélkül

      Kockázatos az utazás az oltások nélkül

    • Utazást tervez? Erre mindenképpen gondoljon!

      Utazást tervez? Erre mindenképpen gondoljon!

    • Európában is egyedülálló a debreceni utazásorvostan kurzus

      Európában is egyedülálló a debreceni utazásorvostan kurzus

  • napártalom
    • Melyik jelölés mit jelent a naptejeken?

      Melyik jelölés mit jelent a naptejeken?

    • Nagyon erős UV-sugárzásra figyelmeztetnek

      Nagyon erős UV-sugárzásra figyelmeztetnek

    • Az UV-sugárzásra figyelmeztet a meteorológiai szolgálat

      Az UV-sugárzásra figyelmeztet a meteorológiai szolgálat

torok

Orvos válaszol Szerző:

Tisztelt Cím!
8 éve volt mastektómiám. Ezt követően sugár és kemoth-t kaptam. Ezek utóhatásaitól még ma is szenvedek. Az utóbbi időben a hajnali órákban ébredést követően észlelem, hogy a szám ki van száradva és ...

... "telinek" érzem a torkom. Ezért szoktam öblögetni és hol erősebben, hol kevésbe erősen de vézik a szám. Legutóbb egy góckutatás miatt voltam fül-orr-gége vizsgálaton, de egy krónikus garatgyulladáson kivül mást nem állapítottak meg (kenetvétel is történt). Április végén volt az éves onkológiai kontrollvizsgálatom, de szerencsére ott sem találtak kezelendő problémát. Éjszakánként horkolok, és azt gondolom - hogy ezért kiszárad a torkom és ezért lehet a reggeli világos színű, hajszáleresnek látszó vérzés a számból. Egyébként a kemoth-t követően gyakrabban van egyéb helyeken is bevérzés, csak egy rossz fogástól pl. az ujjamban. A fogínyemet is elmentem megvizsgálatatni és kezeletetni.
Kellene-e vmit még tennem?


VÁLASZ


Nézzük a jó oldalát: Ön tumormentes, a daganatot legyőzte. Valóban, meglehetősen megviseli a nyálkahártyát a sugárkezelés, az érfalakat a chemoterápia.
Én azt gondolom, az orrot alaposan át kellene nézni, nincs-e mechanikus akadály / sövény, kagylóduzzanat/ ami miatt horkol.
Lehetne 1-2 doboz Dicynone tablettát beszedni, ez erősíti a hajszálerek falát / vényköteles /. Lehetne 1-2 doboz Rutascorbint is beszedni / hasonló célból /.
Lefekvéskor a nyakra egy borsónyi WapoRub balzsamot kenni / ennek a párolgása az orr hideg receptorait ingerelve kielégítő orrlégzés érzetét kelti /
Este becsöppenthet orrfelenként 1-1 csepp Coldastop orrolajat / ez az orrnyálkahártyát kondícionálja / Éjszakai orrdugulás csökkentésére lefekvéskor belehet fújni Physiomer hipertóniás orröblítőt az orrfelekbe / a lényeg a hipertóniás oldaton van, azaz nem " tengervizes sós spray-t /
Lefekvéskor kis teáskanálnyi Meridol oldattal érdemes öblögetni.
Megpróbálhat Nisita orrkenőcsöt éjszakára.
Azt javaslom, a felsoroltakat próbálja ki.

dr Gerencsér Emőke

Lapszemle

Legolvasottabb cikkeink