A tisztességtelen kereskedelmi praktikáktól védi majd meg a fogyasztókat az az új törvény, amely hamarosan az Európai Parlament elé kerül.
Az új szabályozás sok eddig alkalmazott kereskedelmi módszert száműz az eszköztárból, például azt, amikor az ügynök otthon látogatja meg a lehetséges ügyfelet és a határozott tiltás ellenére újra és újra zaklatja ajánlatával.
Tiltott lesz a félrevezető marketing is: így például, nem szabad azt állítani egy hajnövesztő szerről, hogy tesztelt vagy kipróbált, ha ez nem felel meg a valóságnak. Azt is szigorúan veszik majd a jövőben, ha az eladó valamiről azt állítja, hogy ingyen van, ám a vásárlónak fizetnie kell a szállítási költséget, vagy más termékért kell pénzt kiadnia, hogy hozzájusson a reklámozott árucikkhez.
A direktíva jóvoltából lehetővé válnak a határokon átnyúló, egységes marketing kampányok, s ezek szervezőinek nem lesz szükségük költséges jogi tanácsokra minden egyes érintett országban.