• nátha
    • Kutatók vizsgálják komolyan, létezik-e férfinátha?

      Kutatók vizsgálják komolyan, létezik-e férfinátha?

    • A nátha ellen a mai napig nem tudunk mit tenni

      A nátha ellen a mai napig nem tudunk mit tenni

    • Két náthagyógyszert el kellene felejteni - tiltás lehet a végük

      Két náthagyógyszert el kellene felejteni - tiltás lehet a végük

  • melanóma
    • Drámai mértékben nő a melanomás esetek száma

      Drámai mértékben nő a melanomás esetek száma

    • Fényvédelem, önvizsgálat és tudás: együtt védenek a bőrrák ellen

      Fényvédelem, önvizsgálat és tudás: együtt védenek a bőrrák ellen

    • A Szigeten is keresd a „rút kiskacsát”!

      A Szigeten is keresd a „rút kiskacsát”!

  • egynapos sebészet
    • Egynapos sebészet Pakson: hamarosan újraindulhat az ellátás?

      Egynapos sebészet Pakson: hamarosan újraindulhat az ellátás?

    • A kecskeméti kórház orvosa lett az Egynapos Sebészeti Tagozat elnöke

    • Egy év alatt több mint 3000 műtét a kecskeméti egynapos sebészeten

      Egy év alatt több mint 3000 műtét a kecskeméti egynapos sebészeten

Filléres Viagra a szomszédból?

Gyógyszerpiac Forrás: Scrip

Mihelyt az eredeti termékek szabadalmi védettsége lejár, a cseh Zentiva forgalmazni kezdi a saját változatát.

A cseh Zentiva befejezte a Pfizer-féle Viagra (hatóanyag: sildenafil-citrát) generikumának bioekvivalencia-vizsgálatait, és mihelyt az eredeti termékek szabadalmi védettsége lejár, saját eddigi piacain forgalmazni kezdi a maga változatát. Utóbbit Szlovákiában fejlesztették ki, és itt, Galgócon is fogják gyártani.

A Cseh Köztársaság legnagyobb gyógyszercége tavaly 19 százalékkal 16,7 milliárd koronára (1,1 milliárd USD-ra) növelte nettó összforgalmát. Az eredményhez 2007 júliusától hozzájárult a törökországi Eczabasi-Zentiva is.

A Zentiva gyógyszerforgalma 23 százalékos növekedéssel elérte a 17 milliárd koronát, vénykötelesgyógyszer-forgalma pedig 31 százalékkal a 14 milliárdot. Csökkenésre (3 százalék) csak a fogyasztói gyógyászati termékek területén került sor, itt az összérték 4,7 milliárd koronára mérséklődött. A cég belföldi eladásai csaknem 7 százalékkal, 4,7 milliárd koronára estek vissza, aminek egyebek közt oka volt, hogy az év elején csökkentették a generikus szegmentum támogatásait.

A cég egyik legfontosabb saját külpiacán, Romániában is 19 százalékos visszaesést volt kénytelen elkönyvelni; forgalma mindössze 2 milliárd korona lett, amit annak tulajdonítható, hogy jövedelmeit visszaforgatta a forgalmazásba, és kevesebbet szállított nem fizető ügyfeleinek.

A Zentiva a forgalomnövekedést regisztrált a szomszéfos Szlovákiában (+14,4 százalék, 2,2 mrd CK) és Lengyelországban, legnagyobb külföldi piacán (12 százalék, 2,2 mrd CK). Oroszországban, harmadik legnagyobb importőrében sem kellett csalódnia (1,6 mrd, +20).

Jiøí Michal, a vállalat elnök-vezérigazgatója szerint a cég gyorsabban növekedett, mint a piac illetve (számos külfüldi piacon) versenytársai többsége, mindazonáltal úgy vélte, hogy a cég „2007-es pénzügyi teljesítménye nem felelt meg várakozásainknak, és keményen dolgozunk azért, hogy 2008-ban forgalmunk és bevételeink egyaránt nagyobbak legyenek".

A Zentiva magyarországi leányvállalatát, a Zentiva HU Kft.-t 2006 decemberében jegyezték be.