• nátha
    • Kevés bosszantóbb dolog van a náthánál

      Kevés bosszantóbb dolog van a náthánál

    • Kutatók vizsgálják komolyan, létezik-e férfinátha?

      Kutatók vizsgálják komolyan, létezik-e férfinátha?

    • A nátha ellen a mai napig nem tudunk mit tenni

      A nátha ellen a mai napig nem tudunk mit tenni

  • melanóma
    • Drámai mértékben nő a melanomás esetek száma

      Drámai mértékben nő a melanomás esetek száma

    • Fényvédelem, önvizsgálat és tudás: együtt védenek a bőrrák ellen

      Fényvédelem, önvizsgálat és tudás: együtt védenek a bőrrák ellen

    • A Szigeten is keresd a „rút kiskacsát”!

      A Szigeten is keresd a „rút kiskacsát”!

  • egynapos sebészet
    • Polgármesteri nyílt levél: mikor működhet az egynapos sebészet Újbudán?

      Polgármesteri nyílt levél: mikor működhet az egynapos sebészet Újbudán?

    • Egynapos sebészet Pakson: hamarosan újraindulhat az ellátás?

      Egynapos sebészet Pakson: hamarosan újraindulhat az ellátás?

    • A kecskeméti kórház orvosa lett az Egynapos Sebészeti Tagozat elnöke

Buszra szoktatás százmilliárdért

Hírek Forrás: Népszabadság

A Levegő Munkacsoport régóta azt hangoztatja, hogy Budapesten vészhelyzet van.

Évről évre nő a levegőszennyezéssel összefüggésbe hozható megbetegedések száma, az asztmásoké 1980 és 2005 között majdnem a tízszeresére, a tüdőrákosoké a háromszorosára emelkedett. A fővárosban a levegőszennyezettség miatt évente több mint 2000 ember hal meg idő előtt. Egy átlagos budapesti polgár csak a porszennyezettség következtében három évet veszíthet életéből.

Lukács András, a Levegő Munkacsoport vezetője elmondta, a szervezet az állapotok javítása érdekében olyan javaslatokat dolgoz ki, amelyek már néhány éven belül éreztetik jótékony hatásukat. Ilyen kezdeményezés volt az is, amelynek eredményét tegnap ismertették, a civil szervezet megkérte a közlekedési tárcát, vizsgáltassa meg, mi kellene ahhoz, hogy a fővárosba autóval érkezőknek legalább a felét át lehessen ültetni a tömegközlekedési járművekre. A Levegő Munkacsoport a tanulmányból - és más anyagokból - azt a következtetést vonta le, hogy 100 milliárdból már három év alatt gyökeres változást lehetne elérni Budapest közlekedésében és környezeti állapotában.