Az Európai Unió tavaly társadalmilag hasznos szolgáltatások elérésére 116-tal kezdődő hatjegyű, harmonizált európai telefonszámok használatát hagyta jóvá. A
Child Helpline International (Gyerektelefonok Világszervezete) kezdeményezte, és az unió elfogadta, hogy a
116 111 hívószámon a gyermek-segélytelefonok szolgáltatása legyen hívható. Európában Magyarország az első, amely a gyerektelefonok számára kijelölt 116 111 harmonizált számot bevezette.
A
Kék Vonal Gyermek és Ifjúsági Telefonszolgálat a 116 111 számon napi 24 órában, az év minden napján, országosan, minden hálózatból hívható. A telefont a Kék Vonal Gyermekkrízis Alapítvány önkéntes, képzett munkatársai veszik fel, akik bármilyen problémát meghallgatnak, amelyet a gyermek vagy fiatal meg akar osztani. Szükség esetén segítséget is nyújtanak, ha kell, más szervezeteket bevonásával. A telefonáló anonim maradhat.
A
Missing Children Europe (Európai Eltűnt Gyerekek) kezdeményezésére az eltűnt gyerekek keresése, segítése volt egyébként az az első szolgáltatás, amely 116-tal kezdődő hívószámot kapott. A
116 000-át azzal a céllal hagyta jóvá az unió, hogy az eltűnt gyerekek, illetve az őket kereső felnőttek Európában egységesen hozzáférhető módon, egységes szakmai színvonalon kaphassanak segítséget.