• nátha
    • Kutatók vizsgálják komolyan, létezik-e férfinátha?

      Kutatók vizsgálják komolyan, létezik-e férfinátha?

    • A nátha ellen a mai napig nem tudunk mit tenni

      A nátha ellen a mai napig nem tudunk mit tenni

    • Két náthagyógyszert el kellene felejteni - tiltás lehet a végük

      Két náthagyógyszert el kellene felejteni - tiltás lehet a végük

  • melanóma
    • Drámai mértékben nő a melanomás esetek száma

      Drámai mértékben nő a melanomás esetek száma

    • Fényvédelem, önvizsgálat és tudás: együtt védenek a bőrrák ellen

      Fényvédelem, önvizsgálat és tudás: együtt védenek a bőrrák ellen

    • A Szigeten is keresd a „rút kiskacsát”!

      A Szigeten is keresd a „rút kiskacsát”!

  • egynapos sebészet
    • Egynapos sebészet Pakson: hamarosan újraindulhat az ellátás?

      Egynapos sebészet Pakson: hamarosan újraindulhat az ellátás?

    • A kecskeméti kórház orvosa lett az Egynapos Sebészeti Tagozat elnöke

    • Egy év alatt több mint 3000 műtét a kecskeméti egynapos sebészeten

      Egy év alatt több mint 3000 műtét a kecskeméti egynapos sebészeten

Gyógyszerkódex mellé politikai döntés is kell

Hírek Forrás: Világgazdaság

A magyarországi gyógyszergyártók és forgalmazók 99 százaléka aláírta az új, gyógyszeripari etikai kódexet.

Egy december 6-i konferencián Czirják György, a négy hazai gyógyszergyártói szövetség etikai bizottságának elnöke elmondta, a gyógyszeripar új etikai kódexének legnagyobb előnye, hogy a Magyarországon gyártó és forgalmazó cégek 99 százaléka aláírta. Az elnök szerint az áprilisban elfogadott dokumentum az Európai Unió és a magyar jogszabályok alapján határozza meg az etikus gyógyszer-kommunikációt, annak előírásait finomítani kell. A kódex előírja, hogy a gyógyszerpromóciós anyagok csak hiteles ismereteket tartalmazhatnak. Hatálya nem terjed ki a gyógyszernek nem minősülő gyógyhatású készítményekre. Nékám Kristóf orvosprofesszor, az Európai Allergológiai Orvostársaság etikai bizottságának vezetője azért kifogásolja ezt, mert e körben követnek el gyakran félrevezető reklámozásokat a cégek. Kifogásolta azt is, hogy a különféle tudományos rendezvények kapcsán a kódex helyenként elrugaszkodik a mindennapi gyakorlattól