Egy december 6-i konferencián
Czirják György, a négy hazai gyógyszergyártói szövetség etikai bizottságának elnöke elmondta, a gyógyszeripar új etikai kódexének legnagyobb előnye, hogy a Magyarországon gyártó és forgalmazó cégek 99 százaléka aláírta. Az elnök szerint az áprilisban elfogadott dokumentum az Európai Unió és a magyar jogszabályok alapján határozza meg az etikus gyógyszer-kommunikációt, annak előírásait finomítani kell. A kódex előírja, hogy a gyógyszerpromóciós anyagok csak hiteles ismereteket tartalmazhatnak. Hatálya nem terjed ki a gyógyszernek nem minősülő gyógyhatású készítményekre.
Nékám Kristóf orvosprofesszor, az Európai Allergológiai Orvostársaság etikai bizottságának vezetője azért kifogásolja ezt, mert e körben követnek el gyakran félrevezető reklámozásokat a cégek. Kifogásolta azt is, hogy a különféle tudományos rendezvények kapcsán a kódex helyenként elrugaszkodik a mindennapi gyakorlattól