• nátha
    • Kutatók vizsgálják komolyan, létezik-e férfinátha?

      Kutatók vizsgálják komolyan, létezik-e férfinátha?

    • A nátha ellen a mai napig nem tudunk mit tenni

      A nátha ellen a mai napig nem tudunk mit tenni

    • Két náthagyógyszert el kellene felejteni - tiltás lehet a végük

      Két náthagyógyszert el kellene felejteni - tiltás lehet a végük

  • melanóma
    • Drámai mértékben nő a melanomás esetek száma

      Drámai mértékben nő a melanomás esetek száma

    • Fényvédelem, önvizsgálat és tudás: együtt védenek a bőrrák ellen

      Fényvédelem, önvizsgálat és tudás: együtt védenek a bőrrák ellen

    • A Szigeten is keresd a „rút kiskacsát”!

      A Szigeten is keresd a „rút kiskacsát”!

  • egynapos sebészet
    • Egynapos sebészet Pakson: hamarosan újraindulhat az ellátás?

      Egynapos sebészet Pakson: hamarosan újraindulhat az ellátás?

    • A kecskeméti kórház orvosa lett az Egynapos Sebészeti Tagozat elnöke

    • Egy év alatt több mint 3000 műtét a kecskeméti egynapos sebészeten

      Egy év alatt több mint 3000 műtét a kecskeméti egynapos sebészeten

Huszonöt éves a Gyermekek Háza program

Hírek Forrás: MTI

Minden osztályukban három-négy sajátos nevelési igényű gyermek - Down-szindrómás, autista, nagyothalló, mozgássérült - tanul együtt társaival.

Fennállásának 25. évfordulóját ünnepli a Gyermekek Háza oktatási-nevelési program, ebből az alkalomból szakmai konferenciát rendeznek pedagógusok, fejlesztőpedagógusok, oktatáskutató szakemberek részvételével hétfőn Budapesten.
  
Az MTI-hez eljuttatott összegzés szerint a Gyermekek Háza alternatív alapozó program az 1991/1992-es tanév óta létezik, a Klebelsberg Intézményfenntartó Központ (Klik) és a főváros II. kerületi önkormányzata által fenntartott és működtetett alternatív oktatási intézmény. Létrejöttében a tanítók gyakorlati tapasztalatai mellett jelentős szerepet játszott a századelejei reformpedagógiai irányzatok megjelenése Magyarországon.
  
A program kidolgozói és tanítói ezen irányzatok lényeges elemeit abból a szempontból vizsgálták, hogy melyek azok, amelyek optimálisan átültethetők a magyar pedagógiai gyakorlatba - írták.
  
A Gyermekek Háza alternatív alapozó program nyolc évfolyamból áll, évfolyamonként egy-egy osztályt működtetnek, saját pedagógiai program, helyi tanterv alapján. 2013-ban jóváhagyták kerettantervét, így saját fejlesztésű, alternatív tanterve alapján végzi nevelő, oktató munkáját.
  
A program fő sajátossága a személyközpontúság, a tanulási esélyegyenlőséget biztosító, egyéni sajátosságokat figyelembe vevő oktatás, amelyet egész napos iskolai keretek között valósítanak meg. Magyarországon elsőként kezdtek bele az integrált nevelés megvalósításába, minden osztályukban három-négy sajátos nevelési igényű gyermek - Down-szindrómás, autista, nagyothalló, mozgássérült - tanul együtt társaival.
  
A 25. évforduló alkalmából szervezett, Az iskola mindenkié, az iskola a miénk című tanácskozáson bemutatkozó órákon ismertetik meg a Gyermekek Házát, szó lesz a jövő iskolájáról, a lehetséges kihívásokról, válaszokról.
  
A szekciók témái között szerepel az egész napos iskola, a tehetséggondozás, a személyre szabott nevelés, a szociális készségek fejlesztése, a megújuló tanárszerep, valamint a gyógypedagógus, konduktor szerepe az integrációban.