• nátha
    • Kevés bosszantóbb dolog van a náthánál

      Kevés bosszantóbb dolog van a náthánál

    • Kutatók vizsgálják komolyan, létezik-e férfinátha?

      Kutatók vizsgálják komolyan, létezik-e férfinátha?

    • A nátha ellen a mai napig nem tudunk mit tenni

      A nátha ellen a mai napig nem tudunk mit tenni

  • melanóma
    • Drámai mértékben nő a melanomás esetek száma

      Drámai mértékben nő a melanomás esetek száma

    • Fényvédelem, önvizsgálat és tudás: együtt védenek a bőrrák ellen

      Fényvédelem, önvizsgálat és tudás: együtt védenek a bőrrák ellen

    • A Szigeten is keresd a „rút kiskacsát”!

      A Szigeten is keresd a „rút kiskacsát”!

  • egynapos sebészet
    • Polgármesteri nyílt levél: mikor működhet az egynapos sebészet Újbudán?

      Polgármesteri nyílt levél: mikor működhet az egynapos sebészet Újbudán?

    • Egynapos sebészet Pakson: hamarosan újraindulhat az ellátás?

      Egynapos sebészet Pakson: hamarosan újraindulhat az ellátás?

    • A kecskeméti kórház orvosa lett az Egynapos Sebészeti Tagozat elnöke

Szemüvegvásárlási szokások

Hírek Forrás: MTI - Panoráma

A látászavar korunk egyik leggyakoribb problémája: a magyar lakosság közel fele hord állandóan vagy időszakosan szemüveget, illetve kontaktlencsét, a 45 éven felüliek túlnyomó többségének pedig olvasószemüvegre van szüksége.

Ez derül ki az egyik magyar lencsegyártó cég felméréséből.

"A 387 magyar felnőtt szemüvegvásárló körében elvégzett felmérésünk szerint a látáskorrekcióval élők 99 százaléka szemüveget használ, míg kontaktlencsét mindössze körülbelül 9 százalékuk hord. A kontaktlencse viselők közül azonban alig akad olyan, akinek ne lenne szemüvege is" - nyilatkozta Georges Byl, a Hoya Lens Hungary Zrt. vezérigazgatója.

A válaszadók fele már a sokadik pápaszemét "koptatja", és bár az 50 év alattiak 80 százalékának csak egy pár "aktív" szemüvege van, körülbelül 60 százalékuk egy tartalékot is tart a fiók mélyén. Az idősebb - 50 év feletti - korosztály mintegy 30 százaléka már két szemüveggel rendelkezik: többségük váltogatja az olvasószemüveget és a rövidlátás korrigálására napközben használt lencséket.

A válaszadók 11 százaléka általában 10 ezer forintnál kevesebbet költ egy szemüvegre, 55 százalékuk 10 és 30 ezer forint értékű terméket választ, 17 százalék hajlandó 40 ezer forintot is kifizetni, míg csupán 3 százalék azoknak az aránya, akik 60 ezer forintnál drágább szemüveget is megengednek maguknak.

A felmérés szerint a vásárlók három jól elhatárolt csoportra oszthatók: van aki "jó vásárt szeretne", ők többnyire azok az idős emberek, akik nem engedhetik meg maguknak a drága szemüveget, s inkább csak a gyakorlati hasznát látják a terméknek.

A második csoport "gyorsan és egyszerűen" szereti lebonyolítani a szemüveg megvásárlását, ők többnyire a fiatalabb korosztály képviselői. A harmadik csoport tagjai olyan "nagyigényű" vásárlók, akik az átlagosnál magasabb jövedelemmel rendelkeznek és általában egynél több szemüvegük van. Szerintük a szemüveg fontos része a megjelenésnek, olyan kiegészítő, amely azonnal szemünkre és egyéniségünkre irányítja a figyelmet, mert úgy vélik: a szemüveg a személyiség tükre is egyben.