• nátha
    • Kevés bosszantóbb dolog van a náthánál

      Kevés bosszantóbb dolog van a náthánál

    • Kutatók vizsgálják komolyan, létezik-e férfinátha?

      Kutatók vizsgálják komolyan, létezik-e férfinátha?

    • A nátha ellen a mai napig nem tudunk mit tenni

      A nátha ellen a mai napig nem tudunk mit tenni

  • melanóma
    • Drámai mértékben nő a melanomás esetek száma

      Drámai mértékben nő a melanomás esetek száma

    • Fényvédelem, önvizsgálat és tudás: együtt védenek a bőrrák ellen

      Fényvédelem, önvizsgálat és tudás: együtt védenek a bőrrák ellen

    • A Szigeten is keresd a „rút kiskacsát”!

      A Szigeten is keresd a „rút kiskacsát”!

  • egynapos sebészet
    • Polgármesteri nyílt levél: mikor működhet az egynapos sebészet Újbudán?

      Polgármesteri nyílt levél: mikor működhet az egynapos sebészet Újbudán?

    • Egynapos sebészet Pakson: hamarosan újraindulhat az ellátás?

      Egynapos sebészet Pakson: hamarosan újraindulhat az ellátás?

    • A kecskeméti kórház orvosa lett az Egynapos Sebészeti Tagozat elnöke

Brand lenne a magyar gyógyszer

Lapszemle Forrás: vg.hu

Bele sem gondolunk abba, hogy egyetlen pirula mögött milyen érték van.

Miközben a hazai gyógyszeripari vállalatok exportbevételei folyamatosan emelkednek, magyarországi forgalmuk mindjobban visszaesik. Ez utóbbi helyzeten most egy reklámkampánnyal is megpróbálnak változtatni. Amikor kibontunk egy jól ismert, akár már generációk óta használt orvosságot, bele sem gondolunk abba, hogy egyetlen pirula mögött milyen érték van. Még mindig kevesen tudják, hogy a hazai gyógyszergyártás milyen jelentős mértékben járul hozzá a magyar betegek gyógyításához és a nemzetgazdasághoz – emelte ki Ilku Lívia, a Magyarországi Gyógyszergyártók Országos Szövetségének igazgatója – olvasható a Világgazdaság – online oldalán.

A Magyosz megbízásából tavaly év végére elkészült Századvég-kutatás világított rá igazán arra: bár a magyar gyógyszeripar a magyarországi nemzetgazdasági hozzáadott érték (GVA) 4,8 százalékával járult hozzá 2012-ben az ország gazdaságához, ezt az értékteremtést kevesen ismerik. Ez is oka annak, hogy termékeik mindinkább kiszorulnak a magyar piacról: a négy nagy cég – a Richter, az Egis, a TEVA és a Sanofi – hazai értékesítése 2011-ről 2012-re, egyetlen esztendő alatt összességében 9 százalékkal csökkent. 

– Ezért a magyar gyógyszert, mint brandet be kell vezetni, meg kell ismertetni az emberekkel, hogy amikor orvosságot vásárolnak, tudatosan válasszanak, mégpedig olyan terméket, amit itt adózó, hazai munkaerőt foglalkoztató cég állított elő, ebben az országban. Az orvosoknak és gyógyszerészeknek szóló kampányban mindezekre az információkra külön hangsúlyt fektetnek, míg a laikusoknak készült reklámokban azt igyekeznek kommunikálni, hogy aki magyar gyógyszer vásárlása mellett dönt, biztonságos, magas minőséget képviselő terméket választ, amely mögött több évtizedes tudás és tapasztalat halmozódott fel. A február végéig tartó kampányban a Magyosz 39 tagvállalata közül az a 12 cég vesz részt, amely hazai termelőkapacitással rendelkezik – teszi hozzá a portál.