A betegek, sokszor háziorvosok tanácsára, a legjobbnak tartott orvosokhoz, kórházakhoz igyekeznek.
Az egészségügyi államtitkárság ezt a „pozitív gyakorlatot" meg is szeretné erősíteni azzal, hogy feltérképezi, mely kórházhoz, osztályhoz fordulnak szívesebben a páciensek. A sajátos elemzést egy már meglévő, intézményszíntű analízis után teszi majd meg az egészségügyi államtitkárság. Gaál Péter, a kabinet külsős tagja szerint ugyanis ezzel finomítható lenne a tényleges betegutak által kirajzolódó kép - írja a Magyar Hírlap.
A szakember elmondása szerint az elemzéshez továbbra is az Országos Egészségbiztosítási Pénztár betegforgalmi adatbázisának személytelenített verzióját használják majd.
Gaál hozzátette: eddig is tudták, hogy vannak kiemelt csoportosulási helyek a betegellátó rendszerben, amelyek középpontjában egy-egy szakmai berkekben is elismert orvos áll, akihez - mások tapasztalatai alapján - a beutaló kollégák és a betegek egyaránt bizalommal fordulnak, de mostanáig ezeket a csomópontokat senki nem mérte föl, pedig az ilyen vizsgálattal, minden orvosi szakágban jól láthatóvá válnak a betegek számára legfontosabb elérési lehetőségek. Az elemzés célja a pozitív gyakorlat megerősítése.
Gaál szerint a pontok feltérképezése a formális és informális képzésben is jelentős szerepet kaphat, hiszen ahogy a Magyar Hírlapnak nyilatkozott: „Az említett orvosokhoz nemcsak betegek járulnak inkább, hanem más gyógyítók is szívesen csatlakoznak, hogy szakmai fogásokat tanuljanak, átvegyék tőlük a betegekkel való kapcsolatteremtés fortélyait". Ezt a gondolatot azzal is kiegészítette, hogy nem törvényszerű, hogy ők az intézményi hierarchia csúcsán állnak, lehetnek akár alsóbb szinten beosztott orvosok is, munkájuk szakmai elismerésével viszont ugyancsak a betegek járnak jól.
Ha a térkép kirajzolódik, akkor a szakember véleménye szerint ezt érdemes lesz figyelembe venni a képzési rendszer fejlesztésében, a térkép kirajzolódása után, ugyanis - életszerűbbé és gyakorlat-központúvá téve a tanulást - ehhez lehetne igazítani a képzés, továbbképzés egyes elemeit.