• nátha
    • A nátha ellen a mai napig nem tudunk mit tenni

      A nátha ellen a mai napig nem tudunk mit tenni

    • Két náthagyógyszert el kellene felejteni - tiltás lehet a végük

      Két náthagyógyszert el kellene felejteni - tiltás lehet a végük

    • Tudományos bizonyítékok támasztják alá a húsleves gyógyerejét

      Tudományos bizonyítékok támasztják alá a húsleves gyógyerejét

  • melanóma
    • Drámai mértékben nő a melanomás esetek száma

      Drámai mértékben nő a melanomás esetek száma

    • Fényvédelem, önvizsgálat és tudás: együtt védenek a bőrrák ellen

      Fényvédelem, önvizsgálat és tudás: együtt védenek a bőrrák ellen

    • A Szigeten is keresd a „rút kiskacsát”!

      A Szigeten is keresd a „rút kiskacsát”!

  • egynapos sebészet
    • Egynapos sebészet Pakson: hamarosan újraindulhat az ellátás?

      Egynapos sebészet Pakson: hamarosan újraindulhat az ellátás?

    • A kecskeméti kórház orvosa lett az Egynapos Sebészeti Tagozat elnöke

    • Egy év alatt több mint 3000 műtét a kecskeméti egynapos sebészeten

      Egy év alatt több mint 3000 műtét a kecskeméti egynapos sebészeten

Hazug reklámok az egészségről

Lapszemle Forrás: Népszabadság Online

A valóságot megpatkoló üzeneteknek nem az a fő funkciójuk, hogy elhiggyük őket.

A nagyotmondó, illetve teljesen hamis reklámokat a szabályozás elvben ma is tiltja, ám Valószínűleg azért, mert a bírság viszonylag ritka, és ez az előállítókat és a kereskedőket kevéssé aggasztja. Valószínűleg azért hazudni még a büntetéssel együtt is jó üzlet - írja a Népszabadság.

A legtöbb átverés paradox módon az egészséghez kapcsolódik. Nem azért, mert az egészségtudatos fogyasztókat könnyű átverni, hanem inkább azért, mert akik tisztában vannak vele, hogy egészségtelenül táplálkoznak, de nem akarnak lemondani a rossz szokásaikról, azoknak éppen ezek az apróbb-nagyobb füllentések kínálnak mentőövet. Aki igazán figyel az egészségére, annak hiába tesznek a kekszbe mézet is (a cukor mellé), illetve teljes kiőrlésű gabonát (a fehér liszthez), fölöslegesen kevernek az instant kávéba nádcukrot (a fehér kristálycukor „gazdagítására") – a reformtáplálkozás hívei ezeket a trükköket nem veszik be. De nem is ők alkotják a célcsoportot, hanem azok az ingadozó fogyasztók, akik legbelül tudják, hogy nem kellene, de egy kis rádolgozással azért meggyőzhetők. S ők vannak sokkal többen: az egészségtudatosság csak marginális szubkultúra az élelmiszer-fogyasztásban.

Hogy egyáltalán nem ártalmatlan apróságokról van szó, ez a legkisebbeknek szánt élelmiszereknél látszik a legtisztábban. A bébiételeknél például minden gyártó az egészséget állítja a kommunikáció középpontjába – azok is, akik cukrot is tesznek a készítményekbe (vagyis a többség), miközben a kristálycukor már a WHO szerint sem egészséges. A cukorral egyébként nem „csak" az a gond, hogy károsítja a fogakat, és a cukorbetegség előszobája lehet, hanem az is, hogy nagyon erős hozzászokást okoz, gyorsabban, mint a nikotin. Ritkán szerepel a hírekben, de a dohányt is azért fermentálják (többek között) cukorral, hogy könnyebb legyen rászokni.