• nátha
    • Kutatók vizsgálják komolyan, létezik-e férfinátha?

      Kutatók vizsgálják komolyan, létezik-e férfinátha?

    • A nátha ellen a mai napig nem tudunk mit tenni

      A nátha ellen a mai napig nem tudunk mit tenni

    • Két náthagyógyszert el kellene felejteni - tiltás lehet a végük

      Két náthagyógyszert el kellene felejteni - tiltás lehet a végük

  • melanóma
    • Drámai mértékben nő a melanomás esetek száma

      Drámai mértékben nő a melanomás esetek száma

    • Fényvédelem, önvizsgálat és tudás: együtt védenek a bőrrák ellen

      Fényvédelem, önvizsgálat és tudás: együtt védenek a bőrrák ellen

    • A Szigeten is keresd a „rút kiskacsát”!

      A Szigeten is keresd a „rút kiskacsát”!

  • egynapos sebészet
    • Egynapos sebészet Pakson: hamarosan újraindulhat az ellátás?

      Egynapos sebészet Pakson: hamarosan újraindulhat az ellátás?

    • A kecskeméti kórház orvosa lett az Egynapos Sebészeti Tagozat elnöke

    • Egy év alatt több mint 3000 műtét a kecskeméti egynapos sebészeten

      Egy év alatt több mint 3000 műtét a kecskeméti egynapos sebészeten

Jó tervek - lassú megvalósulás

Lapszemle Forrás: Népszava

Nagyobb lendületet vett a középületek akadálymentesítése, az uniós pályázatok miatt több pénz jut erre a célra.

2010-ig 60 milliárd forintból lehet gazdálkodni, az önkormányzatok pályázat útján juthatnak pénzhez. Erre szükség is van, önerőből nem tudják fedezni a költségeket, például egy lift kiépítése 15-20 millió forintba kerül.

A városi közlekedés akadálymentesítéséhez írt ki most először pályázatot a gazdasági minisztérium. A 30 millió forintos keretösszegből lifteket, rámpákat szerelhetnek föl a nyertesek. Az önkormányzatok a nagy forgalmú, csak lépcsőkön megközelíthető aluljárókat, felüljárókat korszerűsíthetik. A liftek beszerzésénél ügyelni kell arra, hogy azok a kerekes székes utasok szállításán kívül a gyermekkocsik és kerékpárok szállítására is alkalmasak legyenek. A pályázaton az önkormányzatok vissza nem térítendő támogatást nyerhetnek, ami a beruházás értékének 80 százaléka lehet.

Hegedűs Lajos, a Mozgáskorlátozottak Egyesületeinek Országos Szövetsége elnöke változatlanul az akadálymentesítés neuralgikus pontjának tartja. A budapesti BKV járműveinek ma még csak csekély része alacsonypadlós. A mozgáskorlátozottak nehéz helyzetben vannak akkor is, ha metróval akarnak utazni. Bár a helyzet javul, ha az ígéretek szerint tényleg beépítik a felújított 2-es metró állomásaiba a lifteket, hasonlóan a majd 2011-re elkészülő 4-es vonalhoz. A tervek szerint az uniós forrásból meghosszabbítani tervezett l-es és 3-as villamos vonalát is teljesen akadálymentessé tennék - ez a munka ugyancsak 2011-re készül el.