Háromnegyed éve húzódik a jogszabályváltozás-hiánypótlás miatt elakadt engedélyeztetés.
De az ügy a Nemzeti Közlekedési Hatóság légügyi hivatalának terepszemléje után célegyenesbe fordult. Júniusban, de várhatóan már annak első felében leszállhat az első beteggel érkező helikopter a kaposvári Sürgősségi Betegellátó Centrum tetején megépített leszállópályára. Ahol legutóbb az épület októberi átadása idején, még nem élesben mutatta meg magát egy mentőcsapat – olvasható a Somogyi Hírlap – online oldalán.
Háromnegyed éve húzódik a jogszabályváltozás-hiánypótlás miatt elakadt engedélyeztetés, ami a Nemzeti Közlekedési Hatóság légügyi hivatalának terepszemléje után célegyenesbe fordult, nyilatkozta Moizs Marianna stratégiai főigazgató helyettes.
Ez a döntés az ország tucatnyi hasonló beruházását is érintheti, ahol a leszállóengedély szó szerint élet-halál kérdése. A kaposvári sportpályákon landoló gépmadár legalább negyedórás kiesés ahhoz képest, mintha csak egy lift választaná el a Sürgősségi Betegellátó Centrum jól felszerelt diagnosztikai egységeitől és műtőitől az ellátásra szorulókat.
A Kaposi Mór Oktató Kórház sürgősségi centrumát több mint félmilliárdos uniós beruházásban fejlesztették. Az intézmény jelentős részben gépek és műszerek fejlesztésére fordította a forrásokat. Az építési beruházások egyike a látványos helikopter-leszálló, melynek 363 négyzetméteres fűthető és kivilágított felületén landolhatnak a gépek. Három-ötnaponta lehet ilyen esetre nappal számítani. A kaposvári kórház idegrendszerének számító, kanadai triázs betegosztályozással működő SBC – amely nyolc éve évi 800 esettel kezdte - jelenleg mintegy 20 ezer beteget lát el évente.