• nátha
    • Kutatók vizsgálják komolyan, létezik-e férfinátha?

      Kutatók vizsgálják komolyan, létezik-e férfinátha?

    • A nátha ellen a mai napig nem tudunk mit tenni

      A nátha ellen a mai napig nem tudunk mit tenni

    • Két náthagyógyszert el kellene felejteni - tiltás lehet a végük

      Két náthagyógyszert el kellene felejteni - tiltás lehet a végük

  • melanóma
    • Drámai mértékben nő a melanomás esetek száma

      Drámai mértékben nő a melanomás esetek száma

    • Fényvédelem, önvizsgálat és tudás: együtt védenek a bőrrák ellen

      Fényvédelem, önvizsgálat és tudás: együtt védenek a bőrrák ellen

    • A Szigeten is keresd a „rút kiskacsát”!

      A Szigeten is keresd a „rút kiskacsát”!

  • egynapos sebészet
    • Egynapos sebészet Pakson: hamarosan újraindulhat az ellátás?

      Egynapos sebészet Pakson: hamarosan újraindulhat az ellátás?

    • A kecskeméti kórház orvosa lett az Egynapos Sebészeti Tagozat elnöke

    • Egy év alatt több mint 3000 műtét a kecskeméti egynapos sebészeten

      Egy év alatt több mint 3000 műtét a kecskeméti egynapos sebészeten

Nincs magyar garancia az akadálymentesítésre

Lapszemle Forrás: Népszabadság

A reptereknek a bejelentkező pulttól a gépig és vissza kell biztosítaniuk a nehezen közlekedők ingyenes mozgatását.

Hétvégétől a fogyatékkal élőknek, mozgáskorlátozottaknak, nehezen mozgóknak mindenütt ingyenes segítséget kell biztosítani az EU repterein és repülőin - ekkor lép ugyanis az erről szóló uniós rendelkezés.

A légitársaságok és utazási irodák mostantól alapesetben nem tagadhatják meg a foglalást és a beszállást olyasvalakitől, aki kerekes székkel vagy például vakvezető kutyával közlekedik. Hivatkozhatnak ugyan továbbra is biztonsági előírásokra, ebben az esetben azonban rajtuk a bizonyítás terhe: ki kell mutatniuk, mennyiben veszélyeztetné az adott utas a biztonságot.

A reptereknek a bejelentkező pulttól a gépig - majd érkezéskor ugyanígy vissza - kell biztosítaniuk a nehezen közlekedők ingyenes mozgatását. Az ilyen utasoknak az EU bizottsága ugyanakkor azt javasolja: legalább 48 órával előbb közöljék a légitársasággal, hogy milyen segítségre szorulnak. Minden EU-tagállamnak meg kell neveznie azt a szervet, amely az adott országban garantálja a szabályok betartását. Ezt eddig öten nem tették meg, az egyik éppen Magyarország a brüsszeli lajstrom szerint.