• Ónodi-Szűcs
    • Teljesítmény helyett eredményalapú finanszírozás

      Teljesítmény helyett eredményalapú finanszírozás

    • Számvetés az Arénában: Ónodi-Szűcs Zoltán

      Számvetés az Arénában: Ónodi-Szűcs Zoltán

    • Növekvő bérek, csökkenő várólisták, maradó orvosok

      Növekvő bérek, csökkenő várólisták, maradó orvosok

  • EBP
    • Növekvő bérek, csökkenő várólisták, maradó orvosok

      Növekvő bérek, csökkenő várólisták, maradó orvosok

    • EBP: Új épületet kap a Szent Ferenc Kórház

      EBP: Új épületet kap a Szent Ferenc Kórház

    • 352 millió a szigetszentmiklósi rendelőnek

      352 millió a szigetszentmiklósi rendelőnek

  • EESZT
    • Informatika az egészségügy szolgálatában

      Informatika az egészségügy szolgálatában

    • EESZT: Határidőre minden gyógyszertár csatlakozik

      EESZT: Határidőre minden gyógyszertár csatlakozik

    • 2018: gépek válaszolnak, ha orvost hívunk

      2018: gépek válaszolnak, ha orvost hívunk

Ekkora lehet a kórházban a kedves szó hatalma

Lapszemle 2017.05.14 11:14 Forrás: betegfókusz.blog.hu
Ekkora lehet a kórházban a kedves szó hatalma

Az együttérzés, az átlagon felüli betegközpontúság akár 30 százalékkal csökkentheti a betegellátás teljes költségét.

"Az együttérzésen alapuló orvos-beteg interakciók többek közt jelentősen csökkentik a fájdalmat, mérséklik a szövődmények kialakulásának kockázatát és felelősségteljesebb viselkedésre ösztönzik a pácienseket. Hovatovább, ha szigorúan gazdaságossági oldalról közelítjük meg a témát, az egy betegre költött összeg akár 30 százalékkal is csökkenthető az orvosi empátia révén. Habár a hazai orvosi és szakdolgozói kar jellemzően az empatikus személyiségek közül kerül ki, sok esetben szükség lenne felhívni a figyelmet a helyes kommunikációs technikákra, illetve azok alkalmazására a mindennapokban" - írja dr. Ficzere Andrea, az Uzsoki Utcai Kórház főigazgatója a Betegfókusz című blogjában.

"A témával legtöbbet foglalkozó orvos házaspár, Robin és Meredith Youngston által feldogozott kutatások eredményei arra is rámutattak, hogy a gyógyulás folyamatában beálló kedvező változások mellett jelentősen javíthatók az ellátórendszer gazdasági eredményei is.

Külön kiemelendő, hogy az empatikus kommunikáció eredményeként a betegek is más attitűddel fordulnak az ellátó személyzet felé, ennek pozitív hatása pedig jól érzékelhető az orvosok és szakdolgozók hangulatán. Az empatikus viselkedés tanítható, fejleszthető, így az intézmények vezetőinek erre is figyelmet kell fordítani.

...

Sokkal jobb életminőségről számoltak be azok a betegek, akik a végstádiumú tüdőrák diagnózisa után korán részesültek empátiával végzett palliatív terápiában. Csökkent a depressziójuk, kevesebb beavatkozásra volt szükségük, miközben a túlélés időtartama átlagosan 30 százalékkal növekedett. Azok a diabéteszes betegek pedig, akik kezelőorvosukkal bizalmi viszonyt ápoltak, átlagosan több mint 40 százalékkal kisebb arányban vették igénybe a sürgősségi ellátást.

Az sem elhanyagolható szempont, hogy a felsorolt pozitív hatások jelentős költségmegtakarítást jelentettek az ellátó rendszer számára.

...

Azon egészségügyi intézményekben, ahol az ellátást nyújtó orvosok medián feletti betegközpontúságról és együttérző intimitásról tettek tanúbizonyságot, a betegellátás teljes költsége közel egyharmaddal alacsonyabb volt. Ugye mindenkinek lenne arra vonatkozóan gondolata, hogy az egészségügy mely területein lehetne elkölteni a megspórolt 30 százalékot?"

További részletek a blogban.

Lapszemle

Legolvasottabb cikkeink