• Pollen
    • Nagyon fogynak az allergiagyógyszerek

      Nagyon fogynak az allergiagyógyszerek

    • Allergia: a megelőző kezelések csökkentik a tüneteket

      Allergia: a megelőző kezelések csökkentik a tüneteket

    • Mit érdemes tudni az első allergiavizsgálat előtt?

      Mit érdemes tudni az első allergiavizsgálat előtt?

  • utazás
    • Kockázatos az utazás az oltások nélkül

      Kockázatos az utazás az oltások nélkül

    • Utazást tervez? Erre mindenképpen gondoljon!

      Utazást tervez? Erre mindenképpen gondoljon!

    • Európában is egyedülálló a debreceni utazásorvostan kurzus

      Európában is egyedülálló a debreceni utazásorvostan kurzus

  • napártalom
    • Melyik jelölés mit jelent a naptejeken?

      Melyik jelölés mit jelent a naptejeken?

    • Nagyon erős UV-sugárzásra figyelmeztetnek

      Nagyon erős UV-sugárzásra figyelmeztetnek

    • Az UV-sugárzásra figyelmeztet a meteorológiai szolgálat

      Az UV-sugárzásra figyelmeztet a meteorológiai szolgálat

MI LEHET ? Tisztelt Doktor Úr/ Nő ! 63 éves nő vagyok, vérnyomásra reggel 1/2 nebivolol plivát, szükség esetén 1/2 caduetet szedek, mivel vérnyomásom normalizálódott 2 év alatt 100- 120 körüli,...

... a per viszont magas sokszor 90 körül, ha kiugró - ez szerencsére 2-szer fordult elő, a tensiomin 25 mg 1 tbl. természetesen orvosi utasításra. Tavaly erős mellkasi fájdalommal kerültem a sürgősségire, ahol refluxot állapítottak meg. Voltam kardiológusnál-negatív, gasztroentorológusnál, aki 2 hónapig rendszeres emozul /20mg/, és dicetel 50mg szedését írta elő. Ezenkívül probiotikumot szedek, az előzőeket, ha szükséges. Van úgy, hogy hetekig semmi bajom, de aztán jön a hasfájás - kibírható- 1-2-szer WC-re menés / nem megy a hasam, de másodszorra már lágy a széklet /, émelygés, vérnyomás ilyenkor 150 körül. Úgy vettem észre, hogy az időjárás is befolyásolja, hisz ha nem fáj BÁRMIT ehetek ! Nem iszom alkoholt, nem dohányzom, nem is tettem soha ! Kérem válaszoljon . Köszönöm.


VÁLASZ


Nem gondolom, hogy a vérnyomásával kapcsolatos panaszai összefüggésben lennének a hasi fájdalommal. Inkább feltehető, hogy Ön is a vastagbél esetleges divertikulózis állapotában szenved, ami a vastagbélen levő kiboltosulások ( a felnőtt lakosság 30%-ánál megtalálható), emiatt a vastagbél érzékenyebb az esetleges diétahibákra, erőteljesebb fűszerezésre és a kialakuló gyulladás okozza a fájdalmat és a hígabb székletet is. Ha a panaszok tartósan fennállnak, a vastagbél részletesebb vizsgálata indokolt.

Lapszemle

Legolvasottabb cikkeink