• Ónodi-Szűcs
    • Ónodi-Szűcs: több fejlesztés, magasabb bér

      Ónodi-Szűcs: több fejlesztés, magasabb bér

    • Teljesítmény helyett eredményalapú finanszírozás

      Teljesítmény helyett eredményalapú finanszírozás

    • Számvetés az Arénában: Ónodi-Szűcs Zoltán

      Számvetés az Arénában: Ónodi-Szűcs Zoltán

  • EBP
    • Mitől lesz szuper a szuperkórház?

      Mitől lesz szuper a szuperkórház?

    • Rákosmente rendelőjét is fejlesztik

      Rákosmente rendelőjét is fejlesztik

    • EBP: Fejlesztik a nagykátai rendelőintézetet

      EBP: Fejlesztik a nagykátai rendelőintézetet

  • EESZT
    • Nem elég rugalmas  az e-recept

      Nem elég rugalmas az e-recept

    • Hekkerek tarolták le a lett egészségügyi rendszert

      Hekkerek tarolták le a lett egészségügyi rendszert

    • EESZT - az egészségügyi ellátás új dimenziója

      EESZT - az egészségügyi ellátás új dimenziója

Normál testtömeg

Orvos válaszol 2014.06.26 13:29 Szerző: Dr Alföldy Ferenc professzor

Üdvözlöm!
A kérdésem csak annyi lenne, amit nem lehet tudni manapság, a túl sok hamis információk miatt, hogy mégis milyen a helyes táplálkozás, mennyi a napi mozgás szükségletünk?
Sajnos meghíztam, elkezdtem rendszeresen sportolni, de a táplálkozás is fontos lenne!

A megfelelő táplálkozásban a fehérjék, zsírok, szénhidrátok arányát pontosan megadni nem lehetséges, mert jelentősen függ a fizikai tevékenységtől, életkortól, nemtől és még több tényezőtől. A napi mozgásszükséglet sem határozható meg. Általánosságban azt lehet mondani, hogy a táplálék 25% legyen fehérje, ugyancsak 25%-a zsír és mintegy 50 %-a szénhidrát. Ezek az összetevők származhatnak természetesen mindenféle termékekből (növényi, állati). Testépítésnél a fehérjebevitelt fokozni kell, tehát az arányok eltolódhatnak részben az arányok, részben a mennyiséget illetően. A mozgásról: annyit mozogjon, amennyitől még nem érzi magát kellemetlenül, kényelmetlenül. A mozgás mennyiségét pedig naponta, apránként fokozni kell, mindig addig a határig, amíg a kellemes fáradtságérzést nem érezzük. Ez a napi 1-1,5 óra intenzív sport mellett szokott bekövetkezni. A szenvedés nem biztos, hogy jót tesz.

Lapszemle

Legolvasottabb cikkeink