• nátha
    • Kutatók vizsgálják komolyan, létezik-e férfinátha?

      Kutatók vizsgálják komolyan, létezik-e férfinátha?

    • A nátha ellen a mai napig nem tudunk mit tenni

      A nátha ellen a mai napig nem tudunk mit tenni

    • Két náthagyógyszert el kellene felejteni - tiltás lehet a végük

      Két náthagyógyszert el kellene felejteni - tiltás lehet a végük

  • melanóma
    • Drámai mértékben nő a melanomás esetek száma

      Drámai mértékben nő a melanomás esetek száma

    • Fényvédelem, önvizsgálat és tudás: együtt védenek a bőrrák ellen

      Fényvédelem, önvizsgálat és tudás: együtt védenek a bőrrák ellen

    • A Szigeten is keresd a „rút kiskacsát”!

      A Szigeten is keresd a „rút kiskacsát”!

  • egynapos sebészet
    • Egynapos sebészet Pakson: hamarosan újraindulhat az ellátás?

      Egynapos sebészet Pakson: hamarosan újraindulhat az ellátás?

    • A kecskeméti kórház orvosa lett az Egynapos Sebészeti Tagozat elnöke

    • Egy év alatt több mint 3000 műtét a kecskeméti egynapos sebészeten

      Egy év alatt több mint 3000 műtét a kecskeméti egynapos sebészeten

A GYEMSZI koordinálja az uniós munkacsoportot

Egészségpolitika Forrás: Weborvos

Kialakulhat az eszköztár, amely a strukturális alapok eredményes felhasználását segíti.

Hazánk koordinálja az Európai Unió népegészségügyi tanácsa által létrehozott öt munkacsoport egyikét, amely az egészségügyi befektetésekre felhasznált strukturális alapok hatékony alkalmazásával összefüggő sikertényezők meghatározásával foglalkozik. A munkacsoporttal kapcsolatos szervezői és vezetői feladatok ellátását a Gyógyszerészeti és Egészségügyi Minőség- és Szervezetfejlesztési Intézet (GYEMSZI) kapta – olvasható a GYEMSZI honlapján. A munkacsoportban hazánk mellett Bulgária, Csehország, Görögország, Litvánia, Lettország, Lengyelország, Románia, Szlovákia és Szlovénia kormányzati delegáltjai, valamint az Európai Bizottság munkatársai vesznek részt.

A munkacsoport lehetőséget ad a tagállamok közti tapasztalat- és legjobb gyakorlatok cseréjére, továbbá beazonosíthatóvá teszi a strukturális alapok hatékony felhasználását célzó sikertényezőket. Arra is mód nyílik, hogy összeálljon egy eszköztár, amely segítheti a tagállamokat a strukturális alapok eredményes felhasználásában.

A munkacsoport megbízatása a 2012-2014-es időszakra szól, és szeretnének már idén eredményeket felmutatni annak érdekében, hogy azokat figyelembe lehessen venni a 2014-2020-as tervezési időszakra történő felkészülésben. A hazánk által koordinált team tagjai ma találkoznak Budapesten a GYEMSZI és a Nemzeti Fejlesztési Ügynökség közös szervezésében.

A 2011. I. félévi magyar EU-elnökség során kiemelt prioritást kapott a „befektetés az egészségügyi rendszerek jövőjébe" című témakör azzal a céllal, hogy elinduljon a témában egy uniós szintű együttgondolkodási, ún. reflexiós folyamat. E reflexiós folyamat a jövőbeli egészségügyi szükségletek megfelelő kielégítése, valamint a modern, a szükségletekre megfelelően reagáló, hatékony és hatásos egészségügyi rendszerek működtetésének biztosítása érdekében ráirányítja a figyelmet az innováció, a tényeken alapuló egészségügyi döntéshozatal és befektetés, valamint a megfelelően képzett és elegendő számú egészségügyi szakember meglétének fontosságára, továbbá arra, hogy az egészségügyi szektor megfelelő szerepet játsszon az Európa 2020 Stratégia végrehajtásában.

Ennek szellemében öt munkacsoportot állítottak fel:
1. Az Európa 2020 stratégia keretében és az Európai Szemeszter folyamatában az egészségügy megfelelő megjelenítésének erősítése
2. Az egészségügyi befektetésekre felhasznált strukturális alapok hatékony alkalmazásával összefüggő sikertényezők meghatározása
3. Gyógyszerpolitikával foglalkozó munkacsoport
4. Integrált ellátási modellek és jobb kórházmenedzsment
5. Az egészségügyi befektetések hatékonyságának mérése és monitorozása.

A tanácsi következtetésekben foglaltaknak megfelelően a reflexiós folyamatot a Magas Szintű Népegészségügyi Tanácsi Munkacsoport irányítja, míg az Európai Bizottság (DG SANCO) a reflexiós folyamat szakmai, technikai és finanszírozási hátterét biztosítja.