• nátha
    • Kevés bosszantóbb dolog van a náthánál

      Kevés bosszantóbb dolog van a náthánál

    • Kutatók vizsgálják komolyan, létezik-e férfinátha?

      Kutatók vizsgálják komolyan, létezik-e férfinátha?

    • A nátha ellen a mai napig nem tudunk mit tenni

      A nátha ellen a mai napig nem tudunk mit tenni

  • melanóma
    • Drámai mértékben nő a melanomás esetek száma

      Drámai mértékben nő a melanomás esetek száma

    • Fényvédelem, önvizsgálat és tudás: együtt védenek a bőrrák ellen

      Fényvédelem, önvizsgálat és tudás: együtt védenek a bőrrák ellen

    • A Szigeten is keresd a „rút kiskacsát”!

      A Szigeten is keresd a „rút kiskacsát”!

  • egynapos sebészet
    • Polgármesteri nyílt levél: mikor működhet az egynapos sebészet Újbudán?

      Polgármesteri nyílt levél: mikor működhet az egynapos sebészet Újbudán?

    • Egynapos sebészet Pakson: hamarosan újraindulhat az ellátás?

      Egynapos sebészet Pakson: hamarosan újraindulhat az ellátás?

    • A kecskeméti kórház orvosa lett az Egynapos Sebészeti Tagozat elnöke

Nálunk is teljes a dohányreklám-tilalom

Egészségpolitika Forrás: Weborvos Szerző:

Az uniós irányelvnek megfelelően Magyarországon is teljessé vált a dohányreklám-tilalom.

Az Országgyűlés nagy többséggel, 349 igen, 4 nem szavazattal elfogadta a gazdasági reklámtevékenységről szóló 1997-es törvény módosítását, amely tovább szigorítja a dohányreklámokat – tájékoztat a Külügyminisztérium európai uniós hírlevelében.

Az Európai Unióban 2005. július 31-től tilos minden dohánytermék reklámozása a rádióban (a televízióban már korábban megtiltották), napilapokban, folyóiratokban, sőt az interneten is. „Nem nyújtható szponzorálás dohányárura vonatkozóan olyan rendezvényhez illetve tevékenységhez, amely az Európai Gazdasági Térség több államát érinti, vagy azokban zajlik, vagy más módon, határokon átnyúló hatással rendelkezik" – olvasható a jogszabály-módosításban.

A hatályos magyar szabályozás szerint az általános dohányreklám-tilalom nem vonatkozik a szakmai célú reklámra, az üzletekben való bemutatásra, valamint a nem Magyarországon nyomtatott, vagy idegen nyelvű újságokra. A törvény 2005-ös módosítása felmentést adott a tilalom alól „nemzetgazdasági szempontból kiemelkedő jelentőségű" eseményeknek is. Az enyhítés miatt az Európai Bizottság azonban úgynevezett kötelezettségszegési eljárást indított Magyarország ellen. Az elfogadott törvénymódosítás általános indoklása szerint a mostani változtatás az uniós irányelvnek való „maradéktalan megfelelést szolgálja". A jogszabály-változás hatályon kívül helyezi a 2005-ös módosítást.

2005. július 31-től az Európai Unió tagállamaiban a cigarettagyárak nem szponzorálhatnak nemzetközi sportrendezvényeket (ezek közé tartozik például a Forma-1), és popkoncerteket.

Magyarországot 2006 októberében figyelmeztette másodszor a Bizottság. Brüsszel jelezte, hogy döntése egyúttal reagálás arra a válaszra, amelyet júliusi figyelmeztetése után kapott a kormánytól. A testület ismételten leszögezte azt is: a magyar szabályozásban azt kifogásolja, hogy az kivételt engedélyez a gazdaság számára kiemelkedő fontossággal bíró események számára.