Az uniós irányelvnek megfelelően Magyarországon is teljessé vált a dohányreklám-tilalom.
![]() |
Az Európai Unióban 2005. július 31-től tilos minden dohánytermék reklámozása a rádióban (a televízióban már korábban megtiltották), napilapokban, folyóiratokban, sőt az interneten is. „Nem nyújtható szponzorálás dohányárura vonatkozóan olyan rendezvényhez illetve tevékenységhez, amely az Európai Gazdasági Térség több államát érinti, vagy azokban zajlik, vagy más módon, határokon átnyúló hatással rendelkezik" – olvasható a jogszabály-módosításban.
A hatályos magyar szabályozás szerint az általános dohányreklám-tilalom nem vonatkozik a szakmai célú reklámra, az üzletekben való bemutatásra, valamint a nem Magyarországon nyomtatott, vagy idegen nyelvű újságokra. A törvény 2005-ös módosítása felmentést adott a tilalom alól „nemzetgazdasági szempontból kiemelkedő jelentőségű" eseményeknek is. Az enyhítés miatt az Európai Bizottság azonban úgynevezett kötelezettségszegési eljárást indított Magyarország ellen. Az elfogadott törvénymódosítás általános indoklása szerint a mostani változtatás az uniós irányelvnek való „maradéktalan megfelelést szolgálja". A jogszabály-változás hatályon kívül helyezi a 2005-ös módosítást.
2005. július 31-től az Európai Unió tagállamaiban a cigarettagyárak nem szponzorálhatnak nemzetközi sportrendezvényeket (ezek közé tartozik például a Forma-1), és popkoncerteket.
Magyarországot 2006 októberében figyelmeztette másodszor a Bizottság. Brüsszel jelezte, hogy döntése egyúttal reagálás arra a válaszra, amelyet júliusi figyelmeztetése után kapott a kormánytól. A testület ismételten leszögezte azt is: a magyar szabályozásban azt kifogásolja, hogy az kivételt engedélyez a gazdaság számára kiemelkedő fontossággal bíró események számára.