• nátha
    • Kutatók vizsgálják komolyan, létezik-e férfinátha?

      Kutatók vizsgálják komolyan, létezik-e férfinátha?

    • A nátha ellen a mai napig nem tudunk mit tenni

      A nátha ellen a mai napig nem tudunk mit tenni

    • Két náthagyógyszert el kellene felejteni - tiltás lehet a végük

      Két náthagyógyszert el kellene felejteni - tiltás lehet a végük

  • melanóma
    • Drámai mértékben nő a melanomás esetek száma

      Drámai mértékben nő a melanomás esetek száma

    • Fényvédelem, önvizsgálat és tudás: együtt védenek a bőrrák ellen

      Fényvédelem, önvizsgálat és tudás: együtt védenek a bőrrák ellen

    • A Szigeten is keresd a „rút kiskacsát”!

      A Szigeten is keresd a „rút kiskacsát”!

  • egynapos sebészet
    • Egynapos sebészet Pakson: hamarosan újraindulhat az ellátás?

      Egynapos sebészet Pakson: hamarosan újraindulhat az ellátás?

    • A kecskeméti kórház orvosa lett az Egynapos Sebészeti Tagozat elnöke

    • Egy év alatt több mint 3000 műtét a kecskeméti egynapos sebészeten

      Egy év alatt több mint 3000 műtét a kecskeméti egynapos sebészeten

Végképp ellehetetlenült a betegszállítók működése

Egészségpolitika Forrás: Weborvos

A Mentők és Betegszállítók Országos Egyesülete segítséget kért a NEFMI-től és a GM-től.

Végképp ellehetetlenült a betegszállítók működése az év eleji drasztikus gázolajár-emelkedés hatására. Ahhoz, hogy a szervezetek továbbra is zökkenőmentesen elláthassák feladatukat, a Mentők és Betegszállítók Országos Egyesülete újabb segítséget kért a NEFMI-től és a Gazdasági Minisztériumtól. Az MBOE bízik a minisztériumok támogatásában, a hiányzó anyagi források biztosítása nélkül ugyanis leállhat a betegszállítás – áll a szervezet közleményében.

Tavaly a szervezetek többletköltségei csak a gázolajár növekedése miatt 18 forinttal emelkedtek kilométer-teljesítményre vetítve. A NEFMI 2011-ben két alkalommal nyújtott támogatást a többletköltségek fedezésére, ám a kapott összegek csak 50%-ban tudták fedezni a szervezetek tényleges kiadásait. A hiányzó összegeket akkor a betegszállító szervezetek a gépjármű-amortizáció pótlására szánt pénzből és hitelekből fedezték, de ez hosszú távon nem folytatható. Hitelre sincs további lehetőség és a gépkocsik állapota is aggasztó – átlagos futásteljesítményük jelenleg 600 ezer kilométer körül van.

Az Egyesület számításai szerint a 2012. évi szükséges kompenzáció a tavalyi elmaradással együtt 800 millió forintra rúg. Mivel sem az idei büdzsé, sem a Költségvetési Törvény nem irányozza elő a többletköltségek fedezetét a betegszállítók számára, az MBOE ismét a NEFMI-hez fordult. Az Egyesület álláspontja szerint ugyanis hatékony és előremutató megoldás csak a minisztériumok szakmai támogatásával és a szükséges anyagi források biztosításával születhet. A szervezet ennek hiányában a kilométer-teljesítmények csökkentésében lát alternatív lehetőséget, ehhez azonban jogszabályi környezetet kellene módosítani.

Mindezek nélkül a jelenlegi gázolajárak és a rendelkezésre álló pénzügyi források alapján egyértelműen zavarok és fennakadások prognosztizálhatók a szolgáltatásban. Ez pedig végső soron a betegszállító szervezetek működésének teljes ellehetetlenüléséhez vezethet – áll a közleményben.

Az Egészségügyi Államtitkárság viszontközleménye