• nátha
    • Kevés bosszantóbb dolog van a náthánál

      Kevés bosszantóbb dolog van a náthánál

    • Kutatók vizsgálják komolyan, létezik-e férfinátha?

      Kutatók vizsgálják komolyan, létezik-e férfinátha?

    • A nátha ellen a mai napig nem tudunk mit tenni

      A nátha ellen a mai napig nem tudunk mit tenni

  • melanóma
    • Drámai mértékben nő a melanomás esetek száma

      Drámai mértékben nő a melanomás esetek száma

    • Fényvédelem, önvizsgálat és tudás: együtt védenek a bőrrák ellen

      Fényvédelem, önvizsgálat és tudás: együtt védenek a bőrrák ellen

    • A Szigeten is keresd a „rút kiskacsát”!

      A Szigeten is keresd a „rút kiskacsát”!

  • egynapos sebészet
    • Polgármesteri nyílt levél: mikor működhet az egynapos sebészet Újbudán?

      Polgármesteri nyílt levél: mikor működhet az egynapos sebészet Újbudán?

    • Egynapos sebészet Pakson: hamarosan újraindulhat az ellátás?

      Egynapos sebészet Pakson: hamarosan újraindulhat az ellátás?

    • A kecskeméti kórház orvosa lett az Egynapos Sebészeti Tagozat elnöke

Gyógyszermarketing Tagozat az MMSZ-nél

Gyógyszerpiac Forrás: Weborvos

Megalakult a Magyar Marketing Szövetség Gyógyszermarketing Tagozata.

Az alapító tagok között találkozhatunk a hazai gyógyszerpiac meghatározó szereplőivel, főként közgazdászokkal, PR- illetve marketing- és, egészség-gazdaságtani szakemberekkel. A Tagozat megalakulását a gyógyszeripari marketing speciális jegyei indokolták - tudatta hírében a szövetség honlapja.

A gyógyszeripari szabályozás olyan korlátokat jelent az ipar marketingesei számára, amelyek lehetetlenné teszik jó pár, más területeken bevett módszer alkalmazását. Például vényköteles termékről nem kommunikálhatnak végfelhasználóknak, csak orvosoknak, de az orvosok felé irányuló üzenet átadásában is sok akadállyal kell számolniuk.

Tehát a gyógyszeripari marketingesek olyan kihívásokkal is szembenéznek, amelyekkel más iparban tevékenykedő társaik nem találkoznak. Ugyanakkor a differenciált szabályozás tudomásulvétele, nem szabad, hogy szemellenzővé váljon, márpedig vannak olyan területek, ahol a gyógyszeripari marketing meglepő lemaradásban van. (pl.: online-marketing, Social Media, Ambient megjelenések etc.).

A Tagozat olyan szakmai rendezvények szervezését tűzte ki célul, amelyek hiánypótlóak lesznek a területen dolgozó szakemberek számára, továbbá a kormányzat megszorító intézkedései miatt várhatóan megrövidülő marketing költségvetések minél hatékonyabb elköltését segítsék. A Tagozat alternatív és új utakat kíván mutatni az eddig használt eszközök tökéletesítése mellett.

A Tagozat őszi tervei között szerepel például a Legjobb hazai gyógyszer reklám verseny meghirdetése, illetve más díjak alapítása.