• nátha
    • Két náthagyógyszert el kellene felejteni - tiltás lehet a végük

      Két náthagyógyszert el kellene felejteni - tiltás lehet a végük

    • Tudományos bizonyítékok támasztják alá a húsleves gyógyerejét

      Tudományos bizonyítékok támasztják alá a húsleves gyógyerejét

    • Tízből csak három magyar fújja ki helyesen az orrát

      Tízből csak három magyar fújja ki helyesen az orrát

  • melanóma
    • Fényvédelem, önvizsgálat és tudás: együtt védenek a bőrrák ellen

      Fényvédelem, önvizsgálat és tudás: együtt védenek a bőrrák ellen

    • A Szigeten is keresd a „rút kiskacsát”!

      A Szigeten is keresd a „rút kiskacsát”!

    • Orvosi bravúr került a Guinness Rekordok Könyvébe

      Orvosi bravúr került a Guinness Rekordok Könyvébe

  • egynapos sebészet
    • A kecskeméti kórház orvosa lett az Egynapos Sebészeti Tagozat elnöke

    • Egy év alatt több mint 3000 műtét a kecskeméti egynapos sebészeten

      Egy év alatt több mint 3000 műtét a kecskeméti egynapos sebészeten

    • Egynapos sebészet: új szakmai kollégiumi tagozata van a területnek

      Egynapos sebészet: új szakmai kollégiumi tagozata van a területnek

Repülőkön kampányol a hamisítás ellen a Sanofi

Gyógyszerpiac Forrás: HENT Hírlevél

A kampány elemei az Air France járatain és a légitársaság magazinjában jelennek meg.

Megközelítőleg 4 millió utast kíván elérni decemberre időzített gyógyszerhamisítás elleni kampányával a Sanofi gyógyszergyár Franciaországban. December folyamán az Észak-Amerika, Latin-Amerika, Afrika, Közel-Kelet, Ázsia és a csendes-óceáni térség viszonylatában közlekedő Air France járatok utasai találkozhatnak a Sanofi gyógyszergyár gyógyszerhamisítás elleni kampányával. A kalkulációk szerint az érintett járatokon a hónap folyamán mintegy 4 millió utast érhetnek el. Az utasoknak a hamis készítmények veszélyeire figyelmeztető oktatófilmet vetítenek, továbbá tájékoztató anyagokat helyeznek el az Air France magazinjában és a légitársaság utasváróiban.

A Hamisítás Elleni Nemzeti Testület (HENT) közlése szerint a kampány részeként ún. egészségügyi útlevelet is osztogatnak, amelyben a Sanofi arra vonatkozóan ad tanácsokat, hogyan érdemes készülni gyógyszerekkel egy hosszabb utazásra, mi a teendő, ha az utazás alatt van szükség gyógyszerek beszerzésére, illetve mire kell odafigyelni a hazaérkezés után.

A Sanofi közleménye szerint a gyógyszerhamisítás elleni kampány a gyógyszercég több évre visszanyúló hamisítás elleni programjának legfrissebb eleme. A vállalat jelentős figyelmet fordít arra, hogy innovatív technológiai megoldásokkal védje készítményeit a hamisítóktól. A Sanofi csoport folyamatosan gyűjti és monitorozza a hamis készítményekre vonatkozó laboratóriumi adatokat, amelyeket a franciaországi Tours-ban működő központi hamisítás elleni laborja szolgáltat. A laborban, öt évvel ezelőtti megnyitása óta, már több mint 20 ezer gyanús terméket ellenőriztek.

A Sanofi a kampány turisztikai jellegére vonatkozóan hangsúlyozza, a gyógyszerhamisítás nemzetközi probléma, amely gyakorlatilag minden egészségügyi termékcsoportot érint, és különösen jellemző az online kereskedelemben. Az Egészségügyi Világszervezet (WHO) becslése szerint legkevesebb 50 százalékos a hamis gyógyszerek aránya azon internetes patikák készletében, amelyek nem adnak meg fizikai elérhetőséget oldalukon.

Legolvasottabb cikkeink