• nátha
    • Kutatók vizsgálják komolyan, létezik-e férfinátha?

      Kutatók vizsgálják komolyan, létezik-e férfinátha?

    • A nátha ellen a mai napig nem tudunk mit tenni

      A nátha ellen a mai napig nem tudunk mit tenni

    • Két náthagyógyszert el kellene felejteni - tiltás lehet a végük

      Két náthagyógyszert el kellene felejteni - tiltás lehet a végük

  • melanóma
    • Drámai mértékben nő a melanomás esetek száma

      Drámai mértékben nő a melanomás esetek száma

    • Fényvédelem, önvizsgálat és tudás: együtt védenek a bőrrák ellen

      Fényvédelem, önvizsgálat és tudás: együtt védenek a bőrrák ellen

    • A Szigeten is keresd a „rút kiskacsát”!

      A Szigeten is keresd a „rút kiskacsát”!

  • egynapos sebészet
    • Egynapos sebészet Pakson: hamarosan újraindulhat az ellátás?

      Egynapos sebészet Pakson: hamarosan újraindulhat az ellátás?

    • A kecskeméti kórház orvosa lett az Egynapos Sebészeti Tagozat elnöke

    • Egy év alatt több mint 3000 műtét a kecskeméti egynapos sebészeten

      Egy év alatt több mint 3000 műtét a kecskeméti egynapos sebészeten

A balesetes autó hívná a mentőt

Hírek Forrás: Weborvos

Az automatikusan riasztó autók 2500 ember életét menthetnék meg évente az EB szerint.

Az Európai Bizottság azt szeretné, ha 2015 októberétől minden új autó képes lenne súlyos baleset esetén automatikusan tárcsázni a 112-es segélyhívószámot - jelentette be csütörtökön Siim Kallas, a brüsszeli testület közlekedési ügyekért felelős biztosa.

Az autó a javaslat értelmében közölhetné a mentőegységekkel, hogy hol található, akkor is, ha a sofőr eszméletlen, vagy más okból nem képes telefonon segítséget kérni. A tervezet egyelőre a személyautókra és kisteherautókra vonatkozik, ha pedig elfogadják, akkor a forgalomba helyezett új autókat el kell látni az ehhez szükséges technikai eszközökkel, a segélyhívásokat kezelő központokat pedig fel kell készíteni a járművek által leadott vészjelzések fogadására és kezelésére. Úgy, hogy a rendszer az egész Európai Unióban működőképes legyen, és akkor is működjön, ha például egy litván autó Portugáliában szenved balesetet, és riasztja a mentőket, vagy ha ugyanez egy görög gépkocsival esik meg Lappföldön.

A bizottság becslése szerint a mentőket, tűzoltókat vagy rendőröket automatikusan riasztó autók 2500 ember életét menthetnék meg évente. Siim Kallas mérföldkőnek nevezte a bejelentést.

"Tavaly 28 ezren lelték a halálukat és másfélmillióan sérültek meg az unió útjain. Ha baleset történik, akkor a sebesültek megmentése szempontjából minden perc számít" - jelentette ki az észt biztos.

A bizottság becslése szerint: ha az autó a balesetet követően azonnal riasztja a mentőegységeket, azzal városban negyven, városon kívül pedig ötven százalékkal csökkenhet a mentők reagálási ideje, vagyis ennyivel gyorsabban érkezhet a segítség. Mindehhez a bizottság azt is hozzáteszi, hogy az autóba épített segélykérő és helymeghatározó rendszer egyéb esetekben is hasznosnak bizonyulhat, mert azzal például akkor is be lehetne mérni, hogy hol van az autó, ha ellopják.

Az egész rendszer úgy működne, mint ahogy ütközéskor kinyílik a légzsák - érzékeltette, hogyan hívna segítséget az autó baleset esetén. Az automatikus segélyhívó a baleset időpontja és pontos helye mellett azt is közölné, hogy az autó milyen irányba haladt éppen, amikor a szerencsétlenség történt. A rendszer pedig nem csak automatikusan működne, hanem gombnyomással is be lehetne kapcsolni.