• nátha
    • A nátha ellen a mai napig nem tudunk mit tenni

      A nátha ellen a mai napig nem tudunk mit tenni

    • Két náthagyógyszert el kellene felejteni - tiltás lehet a végük

      Két náthagyógyszert el kellene felejteni - tiltás lehet a végük

    • Tudományos bizonyítékok támasztják alá a húsleves gyógyerejét

      Tudományos bizonyítékok támasztják alá a húsleves gyógyerejét

  • melanóma
    • Drámai mértékben nő a melanomás esetek száma

      Drámai mértékben nő a melanomás esetek száma

    • Fényvédelem, önvizsgálat és tudás: együtt védenek a bőrrák ellen

      Fényvédelem, önvizsgálat és tudás: együtt védenek a bőrrák ellen

    • A Szigeten is keresd a „rút kiskacsát”!

      A Szigeten is keresd a „rút kiskacsát”!

  • egynapos sebészet
    • Egynapos sebészet Pakson: hamarosan újraindulhat az ellátás?

      Egynapos sebészet Pakson: hamarosan újraindulhat az ellátás?

    • A kecskeméti kórház orvosa lett az Egynapos Sebészeti Tagozat elnöke

    • Egy év alatt több mint 3000 műtét a kecskeméti egynapos sebészeten

      Egy év alatt több mint 3000 műtét a kecskeméti egynapos sebészeten

Az MRI megmutatja, miből lesz sláger

Hírek Forrás: MTI

Nagy valószínűséggel olvasható ki a tinédzserek agyműködéséből a popdalok várható sikere.

Az amerikai Georgia államban lévő Emory Egyetem kutatói összefüggést találtak a fiatalok bizonyos agyi aktivitása és a zenék népszerűsége között. Eredményeiket a Journal of Consumer Psychology című szaklapban jelentették meg. A bemutatott tanulmány egy 2006-os kutatásra utal vissza. Akkor a tudósok 27, 12 és 17 év közötti fiatallal hallgattattak meg ismeretlen popdalokat, mialatt mágneses rezonancia képalkotó eljárás (MRI) segítségével vizsgálták agyi aktivitásukat. A résztvevőkkel értékeltették az egyes zeneszámokat.

Három évvel később a tanulmányt vezető Gregory Berns az American Idol című tehetségkutató versenyben hallotta viszont a kutatásba bevont egyik dalt. Ekkor kezdett el vizsgálódni az után, vajon a dalok sikere megjósolható volt-e a fiatalok agyi aktivitásának ismeretében.

Berns a 2006-os kutatási eredmények fényében vizsgálta meg azokat a dalokat, amelyek sikeresek voltak eladás szempontjából 2007 és 2010 között. Az eladási adatok és az agy úgynevezett ventrális striátum területén mutatott aktivitása között a szakértők összefüggést fedeztek fel. Ez alapján a dalok egyharmadánál előre megjósolható volt a siker. Azokban az esetekben, amikor a ventrális striátum nem reagált a lejátszott zenére, a dal kilencven százalékban nem is aratott sikert a későbbiekben sem.